اخبار
کد خبر : 6361 ۱۳۹۷/۰۵/۲۴   ۲۱:۳۷:۱۳

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد
آغاز ثبت‌ نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

 

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ثبت‌ نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز دوشنبه شروع شده است.

به گزارش نای قلم، سیدرحیم صانعی‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال انتخاب واحد و انتخاب رشته به جای سایت وزارت علوم از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org صورت می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در کارشناسی پیوسته بدون آزمون ۴۷ رشته محل، کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون ۱۵ رشته‌محل و پنج رشته‌محل در کارشناسی با آزمون و یک رشته‌محل در مقطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی و نیز در مرکز آموزشی سما ۹ رشته‌محل در مقطع کاردانی پیوسته و ۱۳ رشته‌محل در مقطع کاردانی ناپیوسته وجود دارد.

رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در آذربایجان‌ غربی ۹ واحد آموزشی و شش مرکز آموزشی وجود دارد، اضافه کرد: سهم دانشگاه آزاد در استان از تعداد موسسات آموزشی برابر با 32 درصد است که ۶۸ درصد آن مربوط به سایر موسسات آموزشی و دانشگاهی است.

صانعی‌فرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد در مجموع ۴۲ هزار نفر دانشجو دارد که سهم دانشگاه آزاد استان برابر با ۳۲ درصد است و ۴۰ درصد از سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد.

وی اضافه کرد: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی استان برابر با ۹۳ به یک بوده و از ۲۸ رشته‌محل در مقطع دکتری تخصصی سهم دانشگاه آزاد ارومیه ۱۶ واحد است و در مجموع ۳۳۲ رشته‌محل در مقطع کارشناسی پیوسته و ۱۷۹ رشته‌محل در در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی وجود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا