Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6360 ۱۳۹۷/۰۵/۲۴   ۲۱:۳۷:۱۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد
حمایت دانشگاه آزاد از شرکت های دانش بنیان و طرح های درآمدزا

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از حمایت این دانشگاه از شرکت های دانش بنیان و طرح های درآمدزا خبر داد و گفت: باید تدابیر لازم درخصوص درآمدزایی از منابع غیر شهریه ای اتخاذ شود.

به گزارش نای قلم، محمود پوریوسف در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ رشد جمعیت و کاهش دانشجو اظهار داشت: برای حل مشکلات ناشی از این کاهش، برنامه‌هایی با محوریت کنترل هزینه‌ها و درآمدزایی برای جبران هزینه‌ها در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

وی در عین حال افزود: در تمام دانشگاه ها شاهد کاهش تعداد دانشجویان هستیم ضمن اینکه این کاهش در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

حمایت دانشگاه از طرح‌های درآمدزایی تحت برند این دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های درآمدزایی تحت برند این دانشگاه حمایت می کند.

پوریوسف با بیان اینکه رویکرد فعلی دانشگاه آزاد توجه به مسائل پژوهشی و فرهنگی در کنار مسائل آموزشی است، تصریح کرد: حمایت های همه جانبه ای از فعالیت های پژوهشی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان از مراکز رشد و ایجاد و راه اندازی آن ها به صورت همه جانبه حمایت می کند.

پوریوسف اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد دفتر ارتباط با صنعت، توسعه مراکز رشد و واحد های فناور مراکز رشد و نیز توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان تمام ظرفیت خود را در راستای سوق دادن دانشجویان به سمت صنعت، اقدامات پژوهشی کاربردی و تجاری سازی منابع علمی و پایان نامه ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی از ظرفیت‌های بالایی برای حمایت مالی از طرح‌های تحقیقاتی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود آزمایشگاه‌های مجهز برای انجام تحقیقات، ارائه مشاوره و حتی در اختیار قرار دادن املاک متعلق به این دانشگاه برای سرمایه‌گذاران در سطح استان اشاره کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی یادآوری کرد: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه ای از زنجیره توسعه اقتصادی با هدف افزایش نوآوری فناورانه، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی متخصصان و صاحب نظران اندیشه به وجود آمده است.

پوریوسف خاطرنشان کرد: یکی از عمده ترین اهداف مراکز رشد ایجاد زمینه لازم جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی و فراهم سازی فضای مناسب برای تجاری کردن دستاورد های تحقیقاتی و فناورانه است.

وی ادامه داد: حذف شکاف های موجود بین دانشگاه ها و سایر بخش ها مانند صنعت، کشاورزی و بهداشت برای سرعت دهی روند انتقال فناوری و دانش از طریق مراکز رشد ضروری است.

پوریوسف تصریح کرد: در حال حاضر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه تقاضامحور بودن و مدیریت و حمایت از طرح‌های پژوهشی با محوریت حل و اصلاح مشکلات کشور و منطقه و دادن راهکار برای آن‌ها است.

ضرورت تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه

رئیس واحد ارومیه تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دو شرکت دانش‌بنیان و ۲۹ واحد فناور درمراکز رشد دانشگاه آزاد استان وجود دارند که اغلب در شهرستان‌های ارومیه و خوی فعالیت می‌کنند و برای ایجاد این مراکز در مهاباد هم برخی اقدامات در حال انجام است.

پوریوسف با اشاره به گستره فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان تصریح کرد: بستر بسیار مناسبی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف و به ویژه پژوهشی برای جذب دانشجویان خارجی وجود دارد که در این راستا کارهای عملیاتی در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن کیفیت آموزشی در واحدهای دانشگاهی گفت: بالا بردن کیفیت آموزشی و پژوهشی محور اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و در دانشگاه آزاد اسلامی ‌آذربایجان غربی نیز توجه ویژه‌ای به کیفیت آموزش می‌شود که در این راستا استانداردسازی آموزشی بیش از پیش مورد توجه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا