اخبار
کد خبر : 6354 ۱۳۹۷/۰۵/۲۳   ۱۸:۳۶:۴۰

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربابجان غربی:
مدرسان دانشگاه علمی کاربردی پالایش می‎شوند

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربابجان غربی گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش، مدرسان دانشگاه علمی کاربردی پالایش می‎شوند.

به گزارش نای قلم، میرحسن رسولی صدقیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پالایش مدرسان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: مدرسان باید در مصاحبه علمی شرکت کنند و مدرسان واجدالشرایط همکاری خود را با این دانشگاه ادامه می‎دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربابجان غربی ادامه داد: مدرسان ستون و رکن کیفیت در دانشگاه ها هستند از این رو غربالگری مدرسان توفیق و دستاوردی بسیار عظیم و ارزشمندی را در سطح این دانشگاه به همراه خواهد داشت.

سیاست دانشگاه علمی کاربردی کیفیت گرایی و تضمین کیفیت آموزشی است

به گفته وی در دانشگاه علمی کاربردی سیاست بر روی کیفیت گرایی و تضمین کیفیت آموزشی است که در این راستا بنا داریم از مدرسان بهتری استفاده کنیم.

صدقیانی با بیان اینکه در کنار دانش به دنبال مهارت‌افزایی دانشجو هستیم، تصریح کرد: ارتقای کیفیت همواره به عنوان مهمترین اولویت در تعیین مسیر رشد و بالندگی دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهد بود و این دانشگاه پیوسته بر این اساس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی از ارزیابی علمی 30 درصد از مدرسان دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: 25 درصد از مدرسانی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، فاقد صلاحیت های لازم برای ادامه همکاری بودند.

فعالیت 2 هزار و 264 مدرس در دانشگاه های علمی کاربردی استان

وی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 264 مدرس در دانشگاه های علمی کاربردی استان فعالیت دارند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، از این تعداد یک هزار و 500 نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که یک هزار نفر از آنان در سیستم فعال به ثبت رسیده اند.

صدقیانی اضافه کرد: مدرسان ثبت نام کرده در سامانه در صورتی که بیش از 2 ترم به عنوان مدرس دانشگاه فعالیتی نداشته باشند، در سیستم غیر فعال می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به نظام صلاحیت حرفه‌ای که در شورای اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است، اشاره و اضافه کرد: براساس این نظام هر فردی متناسب با شغل، مهارت و توانایی خود مشغول کار می‌شود آموزش‌های مهارتی نیز به جایگاه اصلی خود برمی‌گردند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربابجان غربی ادامه داد: تلاش می کنیم تا بتوانیم شکاف موجود بین حوزه های آموزش و کسب و کار را به حداقل برسانیم.

تعطیلی 10 مرکز علمی کاربردی استان

صدقیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو توسط موسسات پژوهشی و مراکز مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: هم اکنون 23 دانشگاه علمی کاربردی در آذربایجان غربی فعال است که در راستای اجرای این مصوبه 10 مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان از جذب دانشجو منع و پس از فارغ التحصیلی دانشجویان قدیمی تعطیل می شود.

وی ادامه داد: از 22 مرداد کار ثبت نام از دانشجویان جدید برای دوره های کاردانی و کارشناسی از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و 500 دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته بیش از یک هزار و 500 نفر کاهش یافته است.

وی به اهم فعالیت های پژوهشی اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح شکوفایی خلاقیت و نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری استان، فعالسازی سامانه ملی کارورزی در تمام مراکز این واحد استانی، برگزاری کارگاه اشتغال هوشمند، حمایت از طرح های کارآفرینی مثل ساتر استون، خانه بازی کودک، کارگاه تولید قارچ و برگزاری کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی از جمله مهمترین فعالیت های پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هستند.

دریافت مجوز تاسیس مرکز نوآوری و فناوری پلی اتیلن ایران پاش

صدقیانی به دریافت مجوز تاسیس مرکز نوآوری و فناوری پلی اتیلن ایران پاش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز از صاحبان ایده و خلاقیت در حوزه پلیمر و پلی اتیلن حمایت های لازم به عمل می آید تا بسترهای اتصال آنان به بازار کار و انجام فعالیت اقتصادی ثمر بخش فراهم آید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همچنین از نیازسنجی مشاغل استان و تدوین کتاب راهنمای مشاغل، دوره ها و رشته های مورد نیاز مشاغل استان خبر داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا