اخبار
کد خبر : 635 ۱۳۹۴/۰۶/۲۸   

محرومیت زدایی معضلات اجتماعی را کاهش می دهد

* در برخی نقاط صعب العبور در مرزهای استان، طرح انسداد مرزی توسط سپاه در حال اجراست

استاندار آذربایجان غربی گفت: محرومیت زدایی در مناطق محروم و حاشیه ای شهرهای استان معضلات اجتماعی را کاهش می دهد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت ظهر امروز در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر ضرورت ساماندهی و لزوم محرومیت زدایی در مناطق محروم و حاشیه ای شهرهای استان تاکید و اظهار کرد: متاسفانه حاشیه نشینی و گسترش سکونتگاه های غیررسمی در مناطق حاشیه ای شهرها، تبعات منفی و معضلات اجتماعی زیادی را به دنبال دارد که در همین راستا سیاست محرومیت زدایی و رفع عدم توازن و توسعه میان مناطق و شهرها در دستور کار قرار دارد.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای استان گفت: حاشیه نشینی معضلی است که هم خود مردم حاشیه نشین و هم مدیران و مسئولان با آن مواجه اند که باید با برنامه ریزی های صحیح و ایجاد شهرک ها و سكونتگاههای جدید برای ساماندهی و رفع این مشكل اقدام نماييم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده قاچاق و سودهای کلانی که همواره روش ها و ابعاد پیچیده تری پیدا می کند، اضافه کرد: در همین راستا روش های مقابله موثر و اساسی با این پدیده نیز به فناوری ها و تجهیزات جدید نیاز دارد که در تلاش هستیم این امکانات را در مبادی استان مستقر نماییم.

سعادت در ادامه به طرح انسداد مرزی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی نقاط صعب العبور در مرزهای استان، طرح انسداد مرزی توسط سپاه در حال اجرا و عملیاتی شدن است که این مساله، به ارتقای کنترل و مبارزه با قاچاق در مرزها بیش از پیش کمک خواهد کرد.

سردار اصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این شورا در چهار ماهه نخست سالجاری پرداخت.

گزارش اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در برخی شهرستان های استان توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ارائه گزارش اقدامات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بوکان توسط فرماندار در حوزه پیشگیری از اعتیاد و ارائه گزارشی از اقدامات پلیس فرودگاه ارومیه در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر از دیگر محورهای ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا