Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6346 ۱۳۹۷/۰۵/۲۱   ۲۱:۱۵:۰۸

دبیر کمیته مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه تاکید کرد؛
لزوم حفظ محرمانگی اطلاعات بیمار

 

 دبیر کمیته مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بر لزوم حفظ محرمانگی اطلاعات بیمار و پرهیز از افشای غیرمجاز اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمد جبراییلی در گفتگویی قابل خوانا بودن و اشاره صریح و شفاف را از الزمات مستندسازی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مستندسازی باید به هنگام يا بلافاصله بعد از اجرای مراقبت و درمان انجام یابد و هرگز از فرد ديگر نباید درخواست کرد که بجای او پرونده های پزشکی را مستندسازی كند و لازم است رعایت شود.

استادیار گروه فناوری اطلاعات سلامت اضافه کرد: ثبت دقیق، کامل و به موقع اطلاعات در فرم های موجود در پرونده و رعایت اصول مستندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است به درستی انجام گیرد.

جبراییلی تصریح کرد: همه اقدامات مرتبط با درمان و مراقبت بیمار باید در مدارک پزشکی ثبت شود و باید بدانیم یک اصل مهم در مستندسازی این است که آنچه در پرونده ثبت نشده؛ يعنی انجام نشده است.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی نباید متن اصلی پرونده های پزشکی  قلم خوردگی، پاک و يا لاك گيری شوند.

جبراییلی تصریح کرد: همه اصطلاحات پزشکی و اختصارات بکار رفته در پرونده های پزشکی باید کاملا استاندارد و قابل درک برای دیگران باشند.

به گفته دبیر کمیته مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه کاربردهای هفت گانه پرونده های پزشکی را مستندسازی مراقبت بیمار، ابزار ارتباطی بین ارائه کنندگان خدمات سلامت، ارزیابی کمی و کیفی خدمات، بازپرداخت هزینه ها، سند قانونی و حقوقی، آموزش و پژوهش عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا