Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6332 ۱۳۹۷/۰۵/۱۹   ۱۷:۲۶:۳۴

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی خبر داد
تخصیص 50 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: 50 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه زیرساخت پلدشت به اتمام رسیده است و پیشرفت فیزیکی طرح ملی پایانه مرزی سرو ارومیه به 63 درصد رسیده است که از لحاظ ریالی 86 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به طرح ملی پایانه مرزی سرو ارومیه افزود: روند تکمیل عملیات اجرایی مربوط به احداث سالن مسافری، مخزن آب، دیوار حائل بتنی، همراه با محوطه سازی اطراف سالن مسافری محدوده خروجی و ورودی نقطه صفر مرزی با پیشرفت فیزیکی 63 و ریالی 86 درصد در حال اجرا است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: عملیات اجرایی طرح پایانه مرزی بازرگان نیز در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد ترانزیت کشور از پایانه بازرگان صورت می گیرد که از این نظر در رتبه دوم پایانه های مرزی رسمی کشور قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: ترانزیت کالا از پایانه های مرزی استان در سال 96 بیش از یک میلیون و 153 هزار تن بوده است که این رقم نسبت به سال 95، 2 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی استان بر حسب تناژ در پایانه مرزی بازرگان بیش از یک میلیون تن، در مرز تمرچین بیش از 30 هزار تن، در پایانه مرزی سرو بیش از 51 هزار تن ثبت شده است.

روکش و لکه گیری 55 کیلومتر از انواع راه های اصلی و فرعی استان

شکری تصریح کرد: برای پروژه های لکه گیری و روکش معابر برون شهری استان اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 55 کیلومتر از انواع راه های اصلی و فرعی استان روکش و لکه گیری شده است که تا پایان آبان سال جاری این رقم به بیش از 200 کیلومتر افزایش می یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تعداد شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا 30 شرکت، تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مسافر هشت شرکت و میزان مسافر حمل شده توسط ناوگان مسافری استان 2.3 میلیون نفر بوده است.

وی افزود: تا پایان سال 96 تعداد 10 شرکت حمل و نقل در سطح استان دارای پروانه فعالیت معتبر بودند که امیدواریم تا پایان سال 97 با انجام پیگیری ها و مکاتبات لازم با انجمن های صنفی و نمایندگان اداره کل در شهرستان ها تمامی 169 شرکت فعال در حوزه حمل و نقل کالای استان با خذ پروانه به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: سال گذشته 253 هزار و یک سفر در استان رخ داد که در چهار ماهه امسال این رقم به 254 هزار و 821 سفر رسید و رشد یک درصدی داشته است.

شکری تعداد رانندگان فعال مسافری در استان را نیز چهار هزار و 328 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ناوگان مسافری دارای کارت هوشمند دو هزار و 770 نفر شامل 695 دستگاه اتوبوس، 853 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 222 دستگاه سواری بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره آمار جابجایی اتوبوس از پایانه‌های مرزی تأکید کرد: بیشترین تردد از پایانه مرزی بازرگان با 12 هزار و 622 ورودی انجام شده است.

وی تعداد رانندگان فعال باری تا پایان تیر ماه نیز برابر با 24 هزار و 564 نفر بوده که دارای 4.2 درصد رشد نسبت به مدت سال گذشته بوده است.

50 درصد راه روستایی آسفالت شده است

شکری با بیان اینکه استان رتبه 10 و 11 معابر برون شهری را دارد و 8 هزار کیلومتر از 12 هزار کیلومتر راه رو‌ستایی است، اضافه کرد: 50 درصد راه روستایی آسفالت شده که 40 درصد از این چهار هزار کیلومتر نیازمند روکش است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: 35 نقطه حادثه خیز و 9 نقطه مستعد تصادف در سطح استان شناسایی شده است.

شکری تصریح کرد: تمام این نقاط تاکنون آشکارسازی و آرام سازی شده اند که در حال حاضر نیز سه راهی دارلک با تامین 1.5 میلیارد تومان اعتبار در حال ایمن سازی است.   

۹۰ درصد حمل و نقل بار از طریق جاده‌ انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل بار از طریق جاده‌ انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تناژ حمل شده و بارنامه‌های صادر شده در سال ۹۶ بیش از ۱۱ میلیون تن است که با ۸۳۷ هزار نفر از استان به سایر نقاط کشورمان ارسال شده است.

به گفته شکری سال گذشته میزان 11 میلیون و 105 هزار و 54 نوع محمولات با تعداد 837 هزار و 950 سفر از مبداء این استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی اظهار کرد: سیمان نخستین و مهمترین کالای صادراتی استان است که سال گذشته به میزان سه میلیون و سه هزار و 36 تن با تعداد 182 هزار و 400 سفر حمل شده است.

شکری گفت: این رقم در سال 95 به میزان سه میلیون و 241 هزار و 558 تن سیمان با تعداد 193 هزار و 215 بوده است که علل کاهش تناژ و تعداد سفر انجام یافته، کاهش تولید کارخانجات سیمان استان و کاهش تقاضای سیمان صادره به کشور عراق است.

شکری یادآور شد: تعداد دستگاه‌های تردد شمار در سطح آذربایجان غربی به 90 مورد از 22 مورد در سال 89 به قبل افزایش یافته است.

وی گفت: این سامانه ها اطلاعاتی نظیر تعداد خودروهای عبوری، آهنگ تغییرات سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودروها و کلاس بندی آن ها را به کاربر ارائه می دهد.

به گفته شکری در حال حاضر 41 سامانه هوشمند تشخیص و ثبت تخلفات در قالب 81 دوربین در 11 محور استان به صورت رفت و برگشت فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه با اشاره به آمار مقایسه ای تلفات جاده ای برون شهری و روستایی سه ماهه نخست سه گذشته و امسال اظهار کرد: سال گذشته فوت برون شهری 100 نفر و امسال 85 نفر بوده که کاهش 15 درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: براساس گزارش پزشکی قانونی در سه ماهه نخست سال 97، 93 نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را در اثر تصادف از دست داده اند که شهرستان ارومیه با 31 نفر بیشترین آمار فوتی در استان را دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا