اخبار
کد خبر : 6326 ۱۳۹۷/۰۵/۱۸   ۲۱:۳۷:۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
اصحاب رسانه دادستان مردم باشند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اصحاب رسانه باید دادستان مردم باشند، درد جامعه و مردم را بدانند و به مسوولان منتقل کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر خدایاری در مراسم روز خبرنگار که در خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دمکراسی شناخته شده و نقش مهم آنها در جامعه غیرقابل انکار است بنابراین باید کاملا به صورت رفتاری عمل کرده و جانبدارانه و احساسی حرکت نکنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با اقتدار و روحیه نقادانه خود، روی عملکرد مسئولان کنترل کامل داشته باشند، تصریح کرد: قلم نورافکن است لذا باید بتواند زوایای پنهان جامعه را نشان دهد و زمینه خدمت دستگاه ها و مسوولان را فراهم کند، به گوش مردم برساند و به تنویر افکار عمومی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اصحاب رسانه می توانند با انتشار اخبار درست، زمینه پیشرفت و آبادانی استان را فراهم کنند و آینده ای درخشان برای منطقه را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه هموارساز مسیر مدیران و مسوولان استانی و کشوری در خدمت به مردم هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران نباید در انتشار اخبار کانالیزه شوند و نباید اشخاص را درشت کرده یا اشخاص را بکوبند بلکه باید سیاست ها را نقد کنند و در شان جامعه ای اسلامی و دینی بنویسند.

خدایاری با اشاره به اینکه محتوایی که از قلم تراوش می‌کند باید شایسته سبحان پروردگار باشد، اضافه کرد: قلم و اندیشه خبرنگاران، حافظ خون شهداست زیرا شهدای ما در راه دفاع از حق جان خود را فدا کردند و خبرنگاران نیز ادامه دهنده راه آنان در دفاع از حق و حقیقت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: همه به خداوند قسم می‌خورند ولی خداوند به قلم قسم خورده‌ است که نشان از اهمیت بارز قلم است.

وی ادامه داد: هرچیزی که قلم می‌نویسد ارزش قسم خوردن ندارد و محتوایی که از قلم تراوش می‌کند، باید شایسته سبحان پروردگار باشد و اصحاب رسانه باید چنان بنویسند که خداوند به قلم آنان افتخار کند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، زمانی قلم می‌تواند شایسته سبحان پروردگار باشد که چیزهایی که هستند و نباید باشند را پاک کند و مبالغه، اجحاف و تبلیغات بیهوده که به درد دین و جامعه نمی خورد را پاک کند.

خدایاری تصریح کرد: اصحاب رسانه باید با قلم خود در جامعه فرهنگ سازی و فضاسازی کنند و جنبه آموزشی، جنبه تغییر منطقی و سنجیده و با حفظ اصول را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه دارا بودن اطلاعات در دنیای امروز حرف اول را می زند، افزود: خبرنگاران باید با اقتدار و روحیه نقادانه خود، روی عملکرد مسوولان کنترل کامل داشته باشند.

در ادامه این جلسه از برخی خبرنگاران دارای عنوان در رقابت های مختلف خبری تجلیل شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا