اخبار
کد خبر : 6322 ۱۳۹۷/۰۵/۱۸   ۰۶:۳۵:۴۹

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:
طرح جامع منطقه آزاد ماکو در حال تدوین است

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طرح جامع منطقه آزاد ماکو با توجه به ظرفیت های منطقه در حال تدوین است.

به گزارش نای قلم، غلامرضا سلیمانی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو در حال انتخاب مشاور است و پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال تدوین شود.

وی افزود: میزان اشتغال ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو را 2 هزار نفر اعلام کرد که با احداث کامل طرح ها مشغول به کار می شوند.

سلیمانی ادامه داد: دست بافته ها، صنایع دستی و فرش، تولیدات دامی و محصولات زراعی در حوزه کسب و کارهای کوچک خانگی و سه کارخانه از جمله صنایع پایین دست پتروشیمی در بخش صنایع بزرگ از جمله مهمترین بخش هایی هستند که در راستای اشتغال بیشتر فعال می شوند.

به گفته وی احداث صنایع بزرگ سیمان و فرآوری بازالت نیز در دست اقدام است و تلاش شود امسال این طرح ها به بهره برداری برسند.

سلیمانی اضافه کرد: هم‌اکنون مجموعه تولید پوشاک، زیورآلات، سنگ‌های تزئینی و تولید پنل‌های خورشیدی با توجه به استعدادهای منطقه و درآمدزایی برای روستاییان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی است، اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی از ابتدای تشکیل در این منطقه 1.5 میلیارد دلار و میزان سرمایه گذاری داخلی چهار هزار میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: تسهیل فرآیند برای جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی جزو اولویت‌های منطقه است و از روزی که کار را به دست گرفته‌ایم به دنبال کاهش زحمت مردم و افزایش بازدهی‌ها هستیم به نوعی که میز خدمت را نیز در منطقه ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: همایش سرمایه گذاری با حضور ۲۵۰ سرمایه گذار برگزار شد که ۱۶۰ مورد طرح جمع آوری شد و از جذب ۲۰ هیئت سرمایه گذاری در منطقه نیز می‌توان نام برد که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

سلیمانی تصریح کرد: رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو بر محور توسعه سبز و هوشمند است.

وی ادامه داد: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد چرا که منطقه آزاد ماکو دارای طبیعت بکر و زیبا است. .

به گفته سلیمانی برندسازی و معرفی هوشمندانه منطقه لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو است که برای بنیان نهادن منطقه ای هوشمند با وجود پیچیدگی های این حوزه و چالش های فرا روی آن، باید با استفاده از تکنولوژی و علم دنیا  به سمت مدیریت یکپارچه شهری پیش رفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: این منطقه باید با پیشرفت سبز پیش برود و مبنای توسعه منطقه سرمایه گذاری است و کارهای عمرانی و زیرساختی باید بیش از پیش انجام شود.

سلیمانی از راه اندازی دهکده لجستیک خبر داد و اظهار کرد: دهکده لجستیک در ۷۰۰ هکتار راه‌اندازی و زیرساخت‌های آن آماده شده است و تا مهرماه امسال طرح برنامه‌های لجستیک رونمایی می‌شود.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون برنامه بازاریابی منطقه آغاز شده تا برند منطقه آزاد ماکو باشد و بتواند در درون و برون کشور بازاریابی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همچنین هم‌اکنون شرکت سرمایه‌گذاری منطقه فعال شده تا در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا