اخبار
کد خبر : 6302 ۱۳۹۷/۰۵/۱۵   ۱۱:۰۶:۱۵

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:
حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است

 

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب در دریاچه ارومیه یک میلیارد و 490 میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نداشته است.

به گزارش نای قلم، فرهاد سرخوش در گفتگویی اظهار داشت: با  کاهش حجم آب دریاچه ارومیه و افزایش شوری اب  در اثر گرمای هوا و تبخیر، میزان تراکم جلبک «دونالینا سالینا»  افزایش می‌یابد؛ این جلبک در شرایط عادی در  دریاچه ارومیه سبز رنگ است که با افزایش غلظت نمک و در شرایط غیر طبیعی  برای حفظ بقای خود اقدام به ترشح رنگیزه قرمز رنگ می‌کند و دریاچه به رنگ قرمز دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه تارسیدن تراز دریاچه ارومیه به شرایط اکولوژیکی قرمزی رنگ دریاچه در تابستان با افزایش شوری اب دور از انتظار نیست گفت: غلظت فعلی دریاچه 332 گرم بر لیتر گزارش شده است.

سرخوش با اشاره به اینکه طی آزمایشات خرداد ماه مرکز ارتمیا تراکم این جلبک به یک میلیون و 200 عدد در هر لیتر می رسید، افزود: براساس آخرین بررسی ها از دو ایستگاه آق گنبد و زنبیل این میزان تراکم به 3 تا 8 میلیون عدد در هر لیتر رسیده و این امر سبب قرمزی رنگ دریاچه ارومیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه براساس گزارش 12 مرداد سال‌جاری  1270.51 است تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه 2013.08 کیلومتر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا