اخبار
کد خبر : 630 ۱۳۹۴/۰۶/۲۶   

وصول مطالبات معوق بانکی آذربایجان غربی بهبود نسبی دارد

* مطالبات معوق استان در سال گذشته نسبت به سال قبل حدود 21 درصد کاهش یافته است

نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از بهبود نسبی وصول مطالبات معوق بانکی آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گویی با اشاره به انتشار گزارش جامع بررسی وضعیت مطالبات معوق سیستم بانکی استان آذربایجان غربی طی سال های 93-1392 به همت این اداره کل اظهار کرد: وضعیت وصول مطالبات این استان در سال 1393 نسبت به سال گذشته، بهبود نسبی داشته است.

وی با اعلام این مطلب، انتشار اين گزارش را گامی مثبت در راستای تشریح وضع موجود مطالبات بانکی، عملکرد سیستم بانکی و ارائه راهکار و ترغیب مسئولان بانک های استان به فعالیت هر چه بیشتر به منظور کاهش مطالبات معوق استان دانست و خواهان تلاش مضاعف مسئولان بانک های استان برای بهبود وضعیت سیستم بانکی شد.

این مقام مسئول افزود: براساس این گزارش، مطالبات معوق استان در سال گذشته نسبت به سال قبل حدود 21 درصد کاهش یافته است که حاکی از بهبود عملکرد نظام بانکی استان است.

وی گفت: بیشترین کاهش در میزان این مطالبات مربوط به بخش صنعت و معدن استان بوده که کاهش34 درصدی را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد. همچنین بانک هاي تجاري آذربایجان غربی با کاهش 31 درصد مطالبات خود در سال 1393 عملکرد موفقی از خود ارائه کرده اند.

نماینده وزیر اقتصاد در استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نسبت مجموع مطالبات معوق به مصارف سیستم بانکی استان نیز که در سال 92 حدود 15 درصد بود، در سال 1393 به 10 درصد کاهش یافته است که این موضوع نشان از بهبود نسبی وضعیت بانک های استان دارد و امید می رود این بانک ها با انجام اقدامات سیاستی لازم، موجبات کاهش مطالبات معوق و رسیدن به استانداردهای جهانی (بین 2 تا پنج درصد) در این زمینه را فراهم کنند.

لازم به یادآوری است این گزارش شامل عملکرد 12 بانک دولتی و نیمه دولتی تجاری و تخصصی استان بوده و عملکرد بانک های خصوصی استان را شامل نمی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا