اخبار
کد خبر : 6291 ۱۳۹۷/۰۵/۰۹   ۱۴:۲۶:۳۹

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد
تقویت پاسخگویی به مؤدیان با راه اندازی میز خدمت حضوری

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ایجاد میز خدمت حضوری موجب ارائه خدمت سریع و آسان به مؤدیان مالیاتی و تقویت پاسخگویی در دستگاه مالیاتی استان شده است.

 به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه میزهای خدمت حضوری در قالب سالن های خدمات امور مؤدیان و در چارچوب طرح جامع مالیاتی از ابتدای تیرماه سال 97 در کلیه ادارات مالیاتی استان ایجاد  و راه اندازی شده است، گفت: در این میزها طیف متنوعی از خدمات مالیاتی از جمله صدور مفاصا حساب مالیاتی، صدور قبوض و اوراق مالیاتی، پاسخ به سوالات و ابهامات مالیاتی، تقسیط بدهی مالیاتی و بخشودگی جرایم مالیاتی و ... ارائه می شود.

وی افزود: تجمیع مجموعه خدمات مورد نیاز مؤدیان مالیاتی در یک سالن واحد که کلیه رده های مالیاتی اعم از حسابرسان، حسابرسان ارشد، رؤسای گروه و رؤسای امور در آن حضور دارند موجب شده  ضمن اینکه فرایند ارائه خدمات مالیاتی، راهنمایی و پاسخگویی به مؤدیان آسان و به سرعت انجام گیرد، از سرگردانی مؤدیان در بین اتاق ها و طبقات مختلف و اتلاف وقت و انرژی آنان جلوگیری می شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی استقرار سالن میز خدمت حضوری در طبقه همکف اداره کل را نیز در راستای تکریم هر چه بیشتر مؤدیان مالیاتی و مراعات حال تمام اقشار مراجعه کننده مالیاتی عنوان کرد.

مزرعه لی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر میز خدمت حضوری، کلیه خدمات سازمان امور مالیاتی از طریق «میز خدمت الکترونیکی» نیز ارائه می شود، اظهار داشت: این خدمات از طریق آدرسwww.tax.gov.ir  قابل دسترس مؤدیان مالیاتی است .

 رئیس جمهور در اجرای ماده (17) تصویب نامه شماره 1127128 مورخ 28 /12/1396 شورای عالی اداری با عنوان « حقوق شهروندی در نظام اداری » طی بخشنامه ای در تاریخ 01/03/97 ایجاد میز های خدمت در ادارات را ابلاغ کرد.

بر اساس بند نخست این بخشنامه از اول تیرماه سال 1397 به بعد، ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحد های سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا