اخبار
کد خبر : 6276 ۱۳۹۷/۰۵/۰۴   ۲۱:۲۱:۵۵

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
کشف طلا و کالای قاچاق میلیاردی از یک اتوبوس در خوی

 

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: یک دستگاه اتوبوس در محور ماکو - بازرگان توقیف و در بازرسی از آن انواع کالای قاچاق و زیورآلات طلا کشف شد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفتگویی اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی ایواوغلی، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور ماکو - بازرگان به یک دستگاه اتوبوس تهران - استانبول، مشکوک شده  و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۲ کیلو و ۷۷۲ گرم زیورآلات طلا، ۲۵۷ قلم لوازم خودرو و ۱۲۴ ثوب البسه قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف شد، ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه اتوبوس توقیف و ۲ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند، افزود: تشدید مبارزه با قاچاق کالا، محوری‌ترین برنامه نیروی انتظامی است.

286 کیلوگرم مرفین در ارومیه کشف شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف 286 کیلوگرم مرفین در ارومیه نیز خبرداد.

اصلانی افزود: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی به صورت باندی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت که ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل فعالیت متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه 3 سوداگر مرگ را دستگیر و در بازرسی از محل 286 کیلوگرم مرفین که به طور ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو سواری توقیف شد افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف 2 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی

فرمانده مرزباني آذربايجان غربی از کشف 2 ميليارد ريال کالاي قاچاق در یک روز گذشته توسط ماموران مرزباني در سطح حوزه استحفاظي استان خبر داد.

عزت‌الله رشیدیان در گفتگویی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی با سه کشور خارجی مرز مشترک دارد و این مرز صیانت از مرزها در استان از حساسیت بالایی برخوردار است.

  وی خاطرنشان ساخت: با استفاده از تجهیزات مناسب مرزی با بهره گیری از توان رزمی عملیاتی بالا دو میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران هنگ های مرزی پیرانشهر و سردشت کشف و ضبط شد .

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی به اقلام کالاهای قاچاق کشف شده اشاره کرد و افزود: در این عملیات ها ماموران مرزبانی موفق شدند تعداد دو هزار عدد کاور شب نما، 368 عدد عینک کار، 27 قطعه انواع قطعات خودرویی، 4 هزار و 608 قلم انواع لوازم خانگی، 468 هزار و 400 نخ انواع سیگار خارجی، 500 کیلو توتون، 268 کیلو خشکبار، 4 دستگاه بی سیم دستی و 38 دواب نیز در این رابطه مهار کنند.

رشیدیان با اشاره به ارزش 2 میلیارد ریالی اقلام مکشوفه خاطر نشان کرد: در این اقدامات 10 نفر متهم دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان استان در راستای تحقق شعار سال و جامع عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب عزم خود را جزم کرده اند تا دین خود را به نظام و مردم ادا کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی یاد آور شد: افزایش ثبات امنیت اقتصادی و برخورد با سودجویان در برنامه مرزبانی با جدیت دنبال می شود و شهروندان و مرزنشینان نیز می توانند با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن۱۱۰ به مراکز پلیس در افزایش امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه خود نقش موثری داشته باشند.

رشیدیان در پایان ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، یادآور شد: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا