اخبار
کد خبر : 6272 ۱۳۹۷/۰۵/۰۳   ۲۲:۴۵:۵۵

استاندار آذربایجان غربی خبر داد
کاهش سطح زیر کشت چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

 

 استاندار آذربایجان غربی گفت: با پیگیری و نظارت های صورت گرفته، سطح زیر کشت چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در دیدار با دکتر تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: برنامه های احیای دریاچه ارومیه بویژه سیاست کاهش سطح زیرکشت چغندرقند بصورت جدی در استان دنبال می شود.

وی به برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات این شورا در سال گذشته بصورت مرتب با حضور فرمانداران برگزار شد و امسال نیز بواسطه اهمیت موضوع استمرار خواهد یافت.

شهریاری، اجرای طرح انسداد چاه های غیرمجاز، اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جهت ارتقای مشارکت مردم و کشاورزان را از دیگر برنامه های در حال اجرا در سطح استان در جهت احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.

دکتر مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در این دیدار گفت: دولت به هیچ وجه مساله احیای دریاچه ارومیه را فراموش نمی کند و علی رغم مشکلات مالی، اعتبارات پروژه های احیای دریاچه را تامین خواهد کرد.

وی افزود: اقدامات خوبی نیز در سطح استان با همراهی و مشارکت کشاورزان در جهت پیشبرد برنامه های احیای دریاچه ارومیه در حال انجام است.

تجریشی همچنین در رابطه با برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه گفت: برداشت نمک از بستر دریاچه با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است و اگر استان سرمایه گذاری برای این طرح داشته باشد از آن حمایت می کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا