اخبار
کد خبر : 6257 ۱۳۹۷/۰۴/۳۰   ۱۸:۴۲:۱۷

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس:
اورژانس اجتماعی به اورژانس پزشکی و درمانی متصل شود

 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس اجتماعی برای کارآمدی بیشتر باید به اورژانس پزشکی و درمانی متصل شود.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: مداخله به موقع در بحث آسیب های اجتماعی از سوی اورژانس اجتماعی می تواند مشکلات بسیاری را دراین حوزه کاهش دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدامات بهزیستی درحوزه اورژانس اجتماعی، افزود: اورژانس اجتماعی از یک دهه پیش در بهزیستی راه اندازی شده است، بخشی از توسعه اورژانس اجتماعی در دوره گذشته مدیریتی این سازمان در بخش ساختار، منابع انسانی و ماشین آلات انجام شد؛ خوشبختانه طی 3 سال گذشته هم اقدامات موثری برای پیشرفت در این بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی شرح وظایف گسترده ای داشته و دربخش هایی چون آسیب های مربوط به سالمندان، افراد بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت های بسیاری دارد، افزود: فوریت های اجتماعی درشهرهای بزرگ با بیش از 50 هزار نفر جمعیت از مسائل با اهمیت بوده و باید برای شهرهای کوچک نیز ساختار آن تعریف شود، درمجموع مداخله به موقع دربحث آسیب های اجتماعی از سوی اورژانس اجتماعی می تواند مشکلات بسیاری را دراین حوزه کاهش دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه سطح خدمات رسانی به جامعه سالمندان و کودکان بی سرپرست توسط اورژانس اجتماعی درحال گسترش است، تصریح کرد: به طورحتم سال به سال ساختار این حوزه باید کارآمدتر و نسبت به شرایط روز جامعه به روز تر شود، با توجه به اینکه در نظامات شهری با گسترش صنعت میزان آسیب های اجتماعی به عنوان مثال فقر، بیکاری، اعتیاد و طلاق افزایش پیدا می کند؛ باید از ظرفیت های اورژانس اجتماعی بیشتر استفاده کرد، هرچند که سازمان بهزیستی  دراین بخش فعالیت های بسیاری را انجام داده است.

هاشمی گفت: همچنین توسعه سخت افزاری، نظم دهی و افزایش قدرت پاسخ دهی توسط اورژانس اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین درخصوص اورژانس اجتماعی باید توسط رسانه ها به دستگاه ها و شهروندان درجامعه اطلاع رسانی لازم انجام شود؛ بخشی از مشکلات درحوزه آسیب های اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی در طی یک دهه گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا