اخبار
کد خبر : 6243 ۱۳۹۷/۰۴/۲۶   ۲۱:۱۵:۲۰

مدیرکل برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو:
وزارت نیرو سهم آب محیط زیستی دریاچه ارومیه را رهاسازی می کند

 

مدیرکل برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه یکی از اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه است و سهم آب محیط زیستی این دریاچه را از محل سدهایی که در اختیار دارد، رها سازی می کند.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، صدیقه ترابی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: دولت برنامه احیای دریاچه ارومیه را از طریق ستاد احیا دنبال می کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده وزارت نیرو به عنوان یکی از اعضای این ستاد با رهاسازی آب از سدهای تحت مدیریت خود، سهم محیط زیستی این دریاچه را می دهد.

وی افزود: وزارت نیرو همگام با سایر دستگاه های مرتبط با ستاد احیای دریاچه ارومیه می توانند در یک برنامه منظم زمانی به سمت پایداری این دریاچه گام بردارند.

مدیرکل برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه دریاچه ارومیه، برداشت های غیرمجاز آب است که باید کشاورزان این منطقه همراه با دولت برای احیای دریاچه تلاش کنند.

ترابی یادآور شد: سهم هر چند کم کشاورزان برای احیای دریاچه ارومیه در بلند مدت می تواند در احیای آن مهم باشد و اگر دولت و مردم در این خصوص با هم همسو باشند، می توانند به احیای بخشی دریاچه برسند البته رسیدن به این خواست نیز بدون هزینه نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه بزرگ آب شور دنیا محسوب می شود که در شمال غربی کشور میان استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته ‌است.

مساحت این دریاچه در تابستان 2015 میلادی حدود 6هزار کیلومتر مربع بود و در ردیف بیست و پنجمین دریاچه بزرگ دنیا از نظر مساحت قرار داشت؛ خشک شدن این دریاچه از اواسط دهه 1380 آغاز شد.

دولت یازدهم کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را با مدیریت معاون اول رئیس جمهوری تشکیل داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا