اخبار
کد خبر : 6239 ۱۳۹۷/۰۴/۲۶   ۲۲:۳۶:۳۰

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی:
700 نفر در استان متقاضی سرپرستی فرزندخوانده هستند

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۷۰۰ نفر در آذربایجان غربی متقاضی سرپرستی فرزندخوانده هستند.

به گزارش نای قلم، سعید فریور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین برنامه بهزیستی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، سپردن سرپرستی آنان به خویشاوندان از جمله مادر و پدربزرگ است و در صورت نبود این امکان، این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: در این مراکز نیز افراد و خانواده های واجد شرایط می توانند کودکان مورد نظر خود را برای سرپرستی انتخاب و پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم، از آنان به عنوان فرزندخوانده نگهداری کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: کودکان بی سرپرست به صورت مستمر با دریافت مجوز از مراجع دارای صلاحیت به افراد و خانواده ها واگذار می شود و در سه ماه نخست امسال ۱۰ نفر در اختیار خانواده های متقاضی قرار گرفتند.

وی در خصوص تشریح برنامه های هفته بهزیستی اظهارداشت: از ۴۸ واحد مسکونی که در استان افتتاح می شود، ۱۵ واحد در ارومیه، ۱۰ واحد در ماکو، هشت واحد در مهاباد، سه واحد در پیرانشهر و دو واحد در پلدشت است.

فریور افتتاح واحد تولیدی بهبودیافتگان در مرکز بازتوانی معتادین، برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان و جامعه هدف و نیز ارائه خدمات رایگان توانبخشی و مشاوره ای، حضور در نماز های جمعه را از برنامه های بزرگداشت هفته بهزیستی در استان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی برگزاری اردوهای تفریحی برای جامعه هدف، اعزام فرزندان شبه خانواده به مسابقات ورزشی، اجرای گروه تئاتر معلولین در شهرستان ها و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مددجویان در بهزیستی ارومیه را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی از ۲۱ تا ۲۹ تیر عنوان کرد.

فریور در خصوص تعداد مددجویان و مراکز بهزیستی عنوان کرد: تعداد کل مددجویان سازمان بهزیستی ۲۸۰ هزار و ۴۵۶ نفر در قالب ۶۹ هزار و ۹۳ خانوار است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۴۲ نفر مستمری بگیر وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: تعداد کل مراکز نظارت بهزیستی در استان آذربایجان غربی ۱۳۸۳ مرکز است که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به مراکز توانبخشی، ۹۰۶ مورد مربوط به مراکز امور اجتماعی و ۴۱۳ مورد مربوط به مراکز پیشگیری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا