اخبار
کد خبر : 6231 ۱۳۹۷/۰۴/۲۳   ۱۸:۰۱:۰۵

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
انتقال پرونده های مالیاتی که در خارج از استان مورد رسیدگی قرار می گرفت

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: انتقال بخش عمده پرونده های مالیاتی استان که در خارج از استان مورد رسیدگی واقع می شدند به داخل استان صورت گرفته است.

به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه لی در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان که به میزبانی اداره کل امور مالیاتی برگزار شد اظهار داشت: پرونده مالیاتی مربوط به یک معدن طلا و یک پرونده در زمینه صنعت دخانیات از جمله آخرین پرونده های مالیاتی منتقل شده به استان است .

وی افزود: تا کنون بیش از 50 پرونده مالیاتی مربوط به استان که در خارج از استان مورد رسیدگی قرار می گرفتند به استان انتقال داده شده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به پرونده مالیاتی یک معدن طلا و یک واحد فعال در زمینه دخانیات نام برد .

 مزرعه لی اضافه کرد: تعداد کمی پرونده مالیاتی از این نوع در خارج از استان باقی مانده که امور مربوط به انتقال آنها به داخل استان در دست اقدام است .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه میزان مالیات وصول شده در استان در سه ماه نخست سال جاری را بالغ بر یک هزار و 630 میلیارد ریال با سه درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و افزود: در مدت سه ماه نخست سال جاری 73 درصد از مالیات مصوب برای استان را تحقق داده ایم .

مزرعه لی با اشاره به اینکه پیچیدگی شرایط اقتصادی دستگاه مالیاتی استان را به سمت و سوی خاصی جهت تحقق اهداف خود سوق داده است، گفت: شناسایی منابع جدید مالیاتی، پیگیری جدی وصول بدهی های معوقه، افزایش وصولی از منبع نیابت اجرایی، افزایش وصولی از منبع اوراق تسویه بدهی، اجرای برنامه های شفاف سازی چون رصد تراکنش های بانکی بالا و بازگرداندن پرونده های مالیاتی استان که در خارج از استان مورد رسیدگی قرار می گیرند از جمله اقدامات و راهبرد های دستگاه مالیاتی برای افزایش درآمد های مالیاتی استان بدون فشار بر منابع موجود است .

 وی افزود: 36.5 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته از منابع فوق الذکر وصول شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا