اخبار
کد خبر : 6222 ۱۳۹۷/۰۴/۲۳   ۱۰:۳۵:۵۱

یک روانشناس بالینی:
حرف های فرزندان خود را بشنویم

 

یک روانشناس بالینی گفت: والدین باید شنونده خوبی برای شنیدن سخنان کودکان و نوجوانان خود باشند، شنیدن حرف های فرزندان خود، یک ضرورت است زیرا آنان را می تواند از خیلی آسیب ها دور کند.

به گزارش نای قلم، نادر اباذری در گفتگویی بروز نزاع و مشاجره در خانواده و جامعه را نداشتن مهارت شنیدن سخنان یکدیگر عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد جامعه حتی تحمل شنیدن سخنان یکدیگر را ندارند و این مهارت نیاز به تمرین دارد.

وی مشورت دادن را یکی دیگر از اشتباه های والدین هنگام صحبت کردن فرزندانشان عنوان کرد و افزود: والدین نباید وقتی کودک و نوجوان درباره موضوعی صحبت می کند حرف هایش را مرتب قطع کنند و تنها هنگامی که فرزندشان درخواست مشورت داشت آن موقع نوصیه های مورد نظرشان را مطرح کنند.

این روانشناس بالینی، ذهن خوانی را یکی دیگر از اشکالات گفت و گوهای بین والدین و فرزندان دانست و گفت: بسیاری از پدر و مادرها هنگامی که فرزندشان درباره اتفاق و یا موضوعی حرف می زند سعی می کنند ذهن فرزندشان را بخوانند، و به وی توصیه های اخلاقی کنند که کار اشتباهی است؛ چون سبب می شود علاقه حرف زدن با پدر و مادر در او از بین برود.

این روانشناس بالینی، خجالت زده کردن را یکی دیگر از روش های برخورد اشتباه والدین با فرزندان اعلام کرد و افزود: این نوع واکنش سبب می شود رابطه بین فرزند و والدین از بین برود.

اباذری، بهترین راهکار والدین برای شنیدن سخنان فرزندانشان را سکوت کردن، دانست و گفت: پدر و مادرها تمرین کنند تا حداقل 2 دقیقه پس از آغاز صحبت های فرزندانشان بگذارند وی حرف بزند و از قضاوت، نصیحت و قطع کردن حرف های کودک و یا نوجوانشان بپرهیزند.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا