اخبار
کد خبر : 6220 ۱۳۹۷/۰۴/۲۳   ۱۰:۳۵:۵۱

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
شناسایی 8 هزار گونه گیاه دارویی در آذربایجان غربی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 20 هزار گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است، گفت: هشت هزار گونه از این تعداد در این استان شناسایی شده است.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در گفتگویی افزود: وجود این تعداد از گیاهان دارویی در استان رقم قابل توجهی به شمار می رود اما هنوز از این ظرفیت به صورت بهینه استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی دارد و به دلیل بارش های مطلوب در زمینه کشاورزی نیز نقش مطلوبی می تواند ایفا کند.

کریم زاده اضافه کرد: 2.6 میلیون هکتار مساحت عرصه های طبیعی استان بوده که متاسفانه این عرصه های طبیعی در حال تخریب است و به حفاظت نیاز دارد.

وی بیان کرد: برای تولید محصولات و گیاهان دارویی ارگانیک لازم است تا کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود اما این امر زمان بر است.

این مسئول گفت: کشت ارگانیک و تولید محصولات سالم و استفاده از گیاهان به عنوان داروهای مورد نیاز جامعه و ارائه مجوز به تولیدکنندگان این بخش از اهداف در حال پیگیری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به تلاش تولیدکنندگان استان در زمینه عرقیات گیاهی، گفت: فعالیت استان در این زمینه مطلوب بوده اما جای کار بسیار است.

کریم زاده گفت: کشت گل محمدی یکی از بسترهای مناسب برای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان بوده و توسعه آن به دلیل مصرف کم آب و بهره وری بالا ضروری است.

وی افزود: تسهیلات بانکی مناسبی از امسال با درصد بسیار کم در حال اعطا به فعالان این عرصه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: صدور مجوز در اسرع وقت به علاقه مندان فعالیت در تولید محصولات ارگانیک و گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا