Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 622 ۱۳۹۴/۰۶/۲۵   

آذربایجان غربی با مشکل آب مواجه است

*36 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان وجود دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مصرف بی رویه آب در سال های گذشته و شرایط اقلیمی آذربایجان غربی سبب شده امروز استان با مشکل آب مواجه شود.

به گزارش نای قلم، کیومرث دانشجو در دومین گردهمایی دانش توسعه معاونان طرح و توسعه بخش آب کشور بحران آب و تنش آبی را یکی از مشکلات اساسی در استان خواند و بر مدیریت صحیح منابع آب و برنامه ریزی های درست در این رابطه تاکید کرد.

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از منابع آب و برخورد با متخلفان برداشت های غیرمجاز آب و شن و ماسه و تاراج آب های سطحی و اهمیت ویژه ای که این موضوع در حوزه دریاچه ارومیه دارد، افزود: علاوه بر مصرف بی رویه آب، حفر چاه های غیرمجاز بر مشکلات موجود افزوده است به طوری که 36 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان وجود دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در گذشته نگاه نامناسبی به موضوع توسعه آب بدون در نظر گرفتن مدیریت یکپارچه منابع آبی و ملزومات بهره برداری از آن صورت گرفته که تبعات آن، افزایش مشکلات این بخش بوده است.

دانشجو با تاکید بر اینکه توجیه اقتصادی واقعی در طرح ها لحاظ شود، اضافه کرد: با نگاه همه سویه به اجرای طرح های توسعه ای، مشکلات احتمالی آن شناسایی و حل می شود.

وی اظهار کرد: روش های گذشته در حوزه تامین منابع آبی در کشور و آذربایجان غربی قابل اجرا در وضعیت فعلی نیستند و باید نگاهمان به نحوه اجرای این طرح ها عوض شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم توجه به منابع آب در گذشته، مشکلات بسیاری گریبانگیر این بخش در استان است و هم اکنون منابع آبی محدود در مقابل مصارف آبی زیاد را در پیش رو داریم.

در این گردهمایی که امروز و فردا برگزار می شود، معاونان طرح و توسعه شرکت های آب منطقه ای استان های کشور در زمینه برنامه های پیش روی این بخش بحث و تبادل نظر می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا