اخبار
کد خبر : 621 ۱۳۹۴/۰۶/۲۵   

کمیته های راهبری سرمایه گذاری در شهرستان ها تشکیل شود

* سرمایه گذاران بخش معدن و دامداری به آذربایجان غربی سوق داده می شوند

 مدیرکل و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی بر تشکیل کمیته های راهبری سرمایه گذاری در شهرستان ها تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در جلسه طرح و بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری خارجی و ارائه راهکارهای سیاستی لازم به منظور تسهیل و هماهنگی در زمینه جذب، توسعه و نگهداشت سرمایه­گذاری خارجی استان آذربایجان غربی، به اهم اقدامات و برنامه های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در پنج محور اقدامات زیرساختی، تدارک و آماده سازی خوراک اطلاعاتی، جذب و تشویق سرمایه گذاری، پیگیری و نظارت بر طرح های سرمایه گذاری و همچنین بررسی و پایش محیط کسب و کار استان آذربایجان غربی اشاره و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته راهبری سرمایه گذاری شهرستان ها به ریاست فرمانداران شهرستانهای تابعه استان و تشکیل کمیته کارشناسی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور معاونین و نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی خدمات و مجوز دهنده سرمایه گذاری استان، صدور احکام مربوط توسط استاندار و همچنین تهیه پکیچ سرمایه گذاری استان حاوی توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری استان را از مهمترین اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان عنوان کرد.

 سرمایه گذاران بخش معدن و دامداری به آذربایجان غربی سوق داده می شوند

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی به اهمیت نقشه راه تأمین مالی استان اشاره و تهیه بسته مزیت ها و پتانسیل ها، اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری را پیش  نیاز هر گونه اقدام در خصوص مقوله سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید از معرفی فرصت های سرمایه گذاری بر مبنای ایده های موجود پرهیز کنند.

جمالی در ادامه به تشریح برخی از مفاد قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی پرداخته و به برخی مشکلات مطروحه از سوی حاضران جلسه پاسخ داد.

این مقام مسئول با اشاره به خیل عظیم متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و دامداری صنعتی گفت: در صورت ارائه فرصت های سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی این استان به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، به منظور سرمایه گذاری در این بخش ها، سرمایه گذاران متقاضی به این استان سوق داده خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی و پالایش قوانین و مقررات مخل کسب و کار، قانون رفع موانع تولید را یکی از اقدامات مؤثر در توسعه سرمایه گذاری دانسته و به وجود برخی معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی که از سال 1395 قابل اجرا است، اشاره کرد.

جمالی در خاتمه با منحصر به فرد خواندن موقعیت ژئوپلتیکی استان آذربایجان غربی، بر لزوم استفاده از فرصت های موجود در مرزهای استان اشاره و پیاده کردن اقتصاد مرزی در این استان را اقدامی مؤثر در زمینه جذب، توسعه و نگهداشت سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

لزوم تدوین نقشه راه سرمایه گذاری در استان

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با عنایت به ضرورت تهیه پکیچ سرمایه گذاری استان، تمام دستگاه های اجرایی خدمات و مجوز دهنده سرمایه­ گذاری استان، اطلاعات مربوط به زمینه هاو مزیت های سرمایه گذاری دستگاه متبوع خود را به دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری ارسال کنند و به منظور گسترش تعامل و همکاری استان با شهرستان های تابعه، مرکز خدمات سرمایه ­گذاری در جلسات کمیته های راهبری سرمایه گذاری نیز حضور مؤثر داشته و نقشه راه سرمایه گذاری و تأمین مالی استان در راستای سیاست های مرکز خدمات سرمایه گذاری تهیه و تدوین شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا