اخبار
کد خبر : 6209 ۱۳۹۷/۰۴/۱۶   ۲۲:۵۸:۳۲

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:
ناگزیر از اعمال مدیریت اضطراری بار هستیم

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در تابستان خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم در مواقعی که میزان مصرف بیشتر از تولید برق باشد، ناگزیر از اعمال مدیریت اضطراری بار هستیم.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بکلو در گفتگوی خبری اظهار داشت: صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق در فصل تابستان مانع از اعمال مدیریت اضطراری بار می شود.

وی افزود: صنعت برق در تابستان های گذشته نقطه اوجی فراتر از ۵۵ هزار و ۴۴۳ مگاوات را تجربه نکرده بود که با افزایش دمای هوا، هفته گذشته مصرف برق نیز افزایش یافت و میزان اوج مصرف طور بی سابقه به ۵۶ هزار و ۵۳۲ رسید.

 حسن بکلو ادامه داد: در کنار رشد سالانه مصرف برق در کشور، کاهش نزولات آسمانی موجب شده است نیروگاه های برق آبی نیز در تابستان امسال با کاهش محسوس ظرفیت تولید به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد روبرو شوند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اعلام اینکه ۲۱هزار مگاوات از اوج مصرف برق تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، تصریح کرد: مشترکان خانگی می توانند با رعایت چند نکته مهم می توانند مصرف برق را مدیریت کنند .

وی استفاده از لامپ های کم مصرف وLED، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک بار، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان بر روی کولرها و تنظیم کولرهای گازی در دمای بین ۲۳ تا ۲۵ را از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی ذکر کرد.

حسن بکلو در ادامه با ارائه توضیحاتی اجمالی در خصوص تعداد مشترکان برق استان در بخش های مختلف گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که از این تعداد، 19 هزار مشترک مربوط به بخش کشاورزی است .

وی افزود: ۱.۶ درصد از مشترکان استان در بخش کشاورزی است که در فصل پیک، 33 درصد از مصرف برق استان مربوط به این مشترکین است همچنین 81 درصد از کل مشترکان استان در بخش خانگی است که این بخش نیز 33 درصد مصرف دارد .

حسن بکلو ادامه داد: ادارات دولتی موظفند در ساعات اوج بار ترجیحا از ساعت ۱۲ الی ۱۶ حداقل ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: ثبت رکورد برای پیک مصرف برق شاخص منفی محسوب می شود و هشداری برای رسیدن شبکه و نیروگاه های کشور به حداکثر توان قابل استفاده است لذا از مشترکین برق استان انتظار داریم با صرفه جویی ۱۰ درصدی، خادمین صنعت برق را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا