اخبار
کد خبر : 6208 ۱۳۹۷/۰۴/۱۶   ۲۲:۵۸:۳۲

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
افزایش عوارض خروج از کشور زندگی مرزنشینان را مختل کرده است

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور مرزنشینان در سال ۹۷، گفت: افزایش عوارض خروج از کشور باعث اختلال در مناسبات زندگی مرزنشینان شده است.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور مرزنشینان در سال 97، گفت: افزایش عوارض خروج از کشور باعث اختلال در مناسبات زندگی مرزنشینان شده است؛ مرزنشینان با کشورهای همسایه معاملات کالا به کالا و مبادلات اقتصادی دارند بنابراین ناچارند برای گذران معیشت از مرزها عبور کنند و این در حالی است که با افزایش عوارض خروج از کشور مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقوام مرزنشینان در آن طرف مرزها زندگی می‌کنند، افزود: با افزایش عوارض خروج از کشور مرزنشینان برای دیدار خویشاوندان به دردسر افتاده‌اند و بی‌نظمی‌هایی ایجاد شده است؛ برای ساماندهی این موضوع باید تمهیداتی اندیشیده شود.

بهادری با بیان اینکه افزایش ناگهانی عوارض خروج از کشور سردرگمی بسیاری برای مرزنشینان ایجاد کرده است، اظهار کرد: طرحی دوفوریتی برای حل این مشکل پیشنهاد شده است براساس این طرح مقرر است افرادی که در محدوده‌های مرزی زندگی می‌کنند عوارض خروج از کشور خود را همانند سال گذشته یعنی 25 هزار تومان پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابعی برای طرح مذکور در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قید دو فوریت برای اصلاح طرح عوارض خروج از کشور درنظر گرفته شده است پس از تعطیلی مجلس در دستورکار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت تاکید کرد: متاسفانه عوارض خروج از کشور برای سفرهای زمینی و هوایی یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند که این موضوع به اصلاح  نیاز دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا