اخبار
کد خبر : 6204 ۱۳۹۷/۰۴/۱۵   ۱۶:۰۴:۳۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خبر داد
برق رایگان برای مشترکان کشاورزی به شرط تغییر ساعت آبیاری و انعقاد تفاهم نامه

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: برق مصرفی مشترکان کشاورزی با خاموش کردن الکتروپمپ ها از ساعت ۱۲ تا ۱۶ به شرط انعقاد تفاهم نامه همکاری، رایگان خواهد بود.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بکلو در گفتگوی خبری اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 100 تفاهم نامه همکاری با مشترکان برق منعقد شده است و مشترکان کشاورزی می توانند برای اخذ فرم تفاهم نامه به ادارات برق استان مراجعه کنند.

ضرورت کاهش 10 درصدی مصرف برق توسط مشترکان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق صنعت برق را در تامین برق پایدار یاری کنند.

حسن بکلو با اشاره به آمار مشترکان برق استان در بخش های مختلف گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که از این تعداد، 19 هزار مشترک مربوط به بخش کشاورزی است و این در حالی است که از همین تعداد مشترک کشاورزی، تعداد 14 هزار اشتراک مربوط به چاه های کشاورزی است.

وی افزود : ۱.۶ درصد از مشترکان استان در بخش کشاورزی است که در فصل پیک، 33 درصد از مصرف برق استان مربوط به این مشترکان است همچنین 81 درصد از کل مشترکان استان در بخش خانگی است که این بخش نیز 33 درصد مصرف دارد.

حسن بکلو تصریح کرد: مشترکان صنعتی نیز با 19 درصد و مشترکان تجاری با هشت مصرف برق در رده های بعدی مصرف برق در استان قرار دارند که امید می رود با صرفه جویی ۱۰ درصدی، خادمان صنعت برق را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اعلام اینکه ۲۰ هزار مگاوات از اوج مصرف برق تابستان سال ۹۶ مربوطه به سیستم‌های سرمایشی است، تصریح کرد: مشترکان خانگی می توانند با رعایت چند نکته مهم با کمک به صنعت برق در تامین انرژی لازم، صرفه جویی در هزینه های برق مصرفی خانوار داشته باشند.

حسن بکلو استفاده از لامپ های کم مصرف و LED، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک بار، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان بر روی کولرها و تنظیم کولرهای گازی در دمای بین ۲۳ تا ۲۵ را از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق توسط مشترکان خانگی ذکر کرد.

ضرورت کاهش مصرف انرژی از ۱۰ تا۲۰ درصد در دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بر کاهش حداقل ۱۰ درصد برق مصرفی ادارات دولتی تاکید کرد.

حسن بکلو با اعلام اینکه ادارات دولتی موظفند در ساعات اوج بار ترجیحا از ساعت ۱۲ الی ۱۶ حداقل ۱۰ درصد برق مصرفی خود را کاهش دهند، ابراز داشت : هشت درصد مصرف برق متعلق به مشترکان اداری است لذا به منظور تحقق سهمیه کاهش پیک، مشترکین اداری دیماندی به طور متوسط ۱۶ درصد و کل مشترکین اداری نیز بطور متوسط ۱۰ درصد از توان را کاهش دهند.

وی با تاکید به بکارگیری کلیه مولدهای برق اضطراری ادارات به نحو مطلوب در ساعات اوج بار از مسئولین ادارات استان خواست ضمن تعویض و تبدیل تمام لامپ های موجود پرمصرف و نیمه سوخته با لامپ های ال ای دی و پربازده، جهت کاهش مصرف برق سالن های همایش، جلسات و همایش های اداری را قبل از ساعت ۱۱ برگزار کنند.

 وجود ۶ هزار و ۷۰۰ مورد برق غیرمجاز در آذربایجان غربی

حسن بکلو با ارائه توضیحی در خصوص برق های غیرمجاز آشکار و پنهان نیز گفت: برق های غیرمجاز آشکار عمدتا در حاشیه شهرها دیده می شود که در گذشته بر اساس ماده ۸ قانون منع واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز امکان واگذاری انشعاب برق به این ساخت و سازها وجود نداشت که از سال ۹۶ این مشکل حل شده و با واگذاری انشعاب غیردائم، تعداد برق های غیرمجاز استان از ۱۲ هزار ۴۰۰ مورد به ششهزار و ۷۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا