اخبار
کد خبر : 6203 ۱۳۹۷/۰۴/۱۴   ۱۹:۳۲:۰۳

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی:
رعایت زبان مخاطب شرط اصلی موفقیت در شعر امروز است

 

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: شناخت مخاطب و رعایت زبان جامعه شرط اصلی موفقیت و ماندگاری در شعر امروز است .

به گزارش نای قلم، مصطفی قلیزاده علیار در نشست هفتگی کانون شعر ارومیه افزود:  یکی از شرایط اصلی و مهم برای اهل شعر و ادب و هنر این است که پیام خود را زودتر به مخاطب منتقل کند و برای نیل به این هدف ضروری است زبان ساده و آشنا با مخاطب انتخاب شود و از به کارگیری زبانی مُغلق و تعابیری نا آشنا پرهیز کند.

وی تاکید کرد: موفقیت برخی شاعران معاصر مانند محمد حسین بهجت تبریزی (شهریار) و سهراب سپهری و حسین منزوی و حسین کریمی مراغه ای، داشتن زبانی ساده و آشنا و در عین حال صمیمی در شعر است که طیف گسترده ای از مخاطبان را حتی فراتر از ایران پیدا کرده اند.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان با تبریک فرارسیدن روز قلم به شاعران و نویسندگان، گفت: بی شک قلم حرمتی والا دارد و خداوند در قرآن به حرمت قلم و نوشته سوگند خورده و سوره ای به نام قلم نازل کرده است، و اهل قلم و اندیشه، باید قلم و نوشته های خود را در راه تعالی فرهنگ و ترقی ملتها و برقراری صلح و دوستی به کار ببرند.

گفتنی است دهمین جلسه هفتگی کانون شعر و ادب با حضور نزدیک به 30 نفر از شعرا برگزار گردید و بیش از 15 نفر از شاعران از جمله، فتح الله یگانه، نیلوفر شدتی، آرزو انزلی، فضه جوادی، غلامرضا دانش فروز، علی محمدیان، حسین سنجیده، سید تیمور جامعی، اتابک تیموری، سید مجتبی موسوی نعیم، میلاد رفیعا، مریم اژدری، آیلین نقی زاده (نونهال) سروده های جدید خود را به زبان ترکی و فارسی قرائت کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا