اخبار
کد خبر : 6202 ۱۳۹۷/۰۴/۱۴   ۱۹:۳۲:۰۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه:
واحدهای بی خطرسازی زباله های بیمارستانی ارومیه پایش شد

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان ارومیه مجهز به دستگاه بی خطر ساز اتوکلاو و هیدروکلاو بوده و پسماندهای عفونی پس از بی خطرسازی به سایت زباله نازلو منتقل و بصورت بهداشتی دفن می شوند.

به گزارش نای قلم، مختار خانی در نشست خری اظهار داشت: پایش ها با حضور نماینده معتمد آزمایشگاه محیط زیست، کارشناس بهداشت محیط بیمارستانها و با نظارت کارشناس محیط زیست شهرستان ارومیه و بر اساس ضوابط قانون مدیریت پسماند و در راستای اجرای مصوبات زباله های عفونی به منظور اطمینان از صحت فعالیت و سالم بودن دستگاه بی خطر ساز صورت گرفته است.

خانی گفت: با توجه به مخاطرات مهم پسماند بر سلامت جامعه و منابع آب و خاک کلیه بیمارستان های دولتی و خصوصی شهرستان ارومیه مجهز به دستگاه بی خطر ساز اتوکلاو و هیدروکلاو بوده و پسماندهای عفونی پس از بی خطر سازی به سایت زباله نازلو منتقل و بصورت کاملاً بهداشتی دفن می شوند.

وی افزود: دستگاه بی خطر ساز پسماندهای عفونی بیمارستان های امام خمینی، صولت، امام خمینی، شفا و شهید عارفیان پایش زیست شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه افزود : مطابق ماده 7 قانون مدیریت پسماندها و و آیین نامه اجرایی آن مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر عهده تولید کننده خواهد و مدیریت های اجرایی می توانند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع آوری، جداسازی و دفع پسماندها را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار نمایند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا