اخبار
کد خبر : 6197 ۱۳۹۷/۰۴/۱۳   ۲۰:۳۹:۴۵

اخبار ورزشی آذربایجان غربی
بازگشت مردان طلایی قایقرانی و نایب قهرمان کبدی آسیا به آذربایجان غربی


ملی پوشان طلایی قایقرانی آذربایجان غربی در آسیا و یکی از ملی پوشان کبدی استان نایب قهرمان مسابقات بین المللی دوبی امارات با استقبال مسئولین اداره کل ورزش و جوانان به استان بازگشتند.

به گزارش نای قلم، محسن شادی، رضا قهرمانی و میلاد الهوردیان قایقرانان طلایی کاپ آسیا و طاهر کبوتری مربی تیم ملی و همچنین محمدرضا شادلو ملی پوش تیم ملی کبدی که چندی پیش به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین المللی دوبی امارات دست یافتند، با استقبال دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان و اعضای هیات قایقرانی و کبدی استان وارد فرودگاه بین المللی ارومیه شدند.

این ورزشکاران که اهل شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی هستند، عصر روز سه شنبه در شهرستان نقده مورد استقبال پرشور مسئولین شهرستانی و علاقمندان به ورزش قرار قرار گرفتند.

گفتنی است، قایقرانان تیم ملی در مسابقات آسیایی روئینگ در کره جنوبی موفق به کسب 3 مدال طلا شدند ضمن اینکه تیم ملی کبدی کشورمان در رقابت های بین المللی دوبی امارات به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.

درخشش تیم گراپلینگ آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی کشور

رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی گفت: تیم 29 نفره گراپلینگ آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی کشور صاحب 4 طلا 5 نقره و 8 برنز شد.

امیر رسولی در مورد نتایج ورزشکاران استان در مسابقات گراپلینگ قهرمانی کشور گفت: تیم گراپلینگ آذربایجان غربی که با ۲۹ بازیکن ،۳ مربی، یک سرپرست و ۲ داور در مسابقات قهرمانی کشور در تهران شرکت کرده، با کسب 17 مدال به کار خود پایان برد.

وی ادامه داد: تیم استان در رده سنی بزرگسالان یک مدال طلا، 2نقره و 3برنز، در رده سنی جوانان یک مدال طلا یک مدال نقره و 3 برنز و رده سنی نوجوانان 2 مدال طلا و 3نقره کسب کرد.

رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی نتایج ورزشکاران استان در مسابقات به شرح زیر اعلام کرد:

رده سنی نوجوانان

صادق قاسمی-مقام اول کشور

ابراهیم عبداله زاده-مقام اول کشور

سینا همت پور-مقام دوم کشور

محمدمام ابراهیمی-مقام دوم کشور

مبین صالحی راد-مقام دوم کشور

بهنام سعیدی-مقام سوم کشور

امید رستم دستان-مقام پنجم کشور

شاهو شمی الله-مقام پنجم کشور

رده سنی جوانان

سالار ولی زاده-مقام اول کشور

فریق عبدالهی-مقام دوم کشور

محمد بی غم-مقام سوم کشور

ذکریا یزدان نور-مقام سوم کشور

نیما صدیقی-مقام سوم کشور

رده سنی بزرگسالان

عابد نصیری-مقام اول کشور

جمال حسین پور-مقام دوم کشور

فرهنگ جهانگیرزاده-مقام سوم کشور

عرفان سیدی بوکانی-مقام سوم کشور

صابر بیژنی-مقام سوم کشور

سید اسماعیل سید قادری-مشترک سوم کشور

هوشنگ رستم نژاد-مقام پنجم کشور

سلیم رستم داستان-مقام پنجم کشور

یوسف فقی زاده -مقام پنجم کشور

سیروان شهسواری-مقام پنجم کشور

ایوب فهیمی-مقام پنجم کشور

انور مصلائی-مقام پنجم کشور

کامران مروتی-مقام پنجم کشور

رسولی در پایان گفت: در این مسابقات که 24 تیم شرکت کرده بودند، استان آذربایجان غربی براساس مدال های کسب شده بین 4 استان برتر کشور قرار گرفت.

شمارش معکوس برای آغاز مسابقات بین المللی پاراگلایدر سیلوانا

دبیر انجمن های ورزشی آذربایجان غربی از آمادگی کامل سیلوانا برای برگزاری مسابقات بین المللی پاراگلایدر خبرداد.

امیر حاتم زاده با اشاره به تغییر یک روزه مسابقات گفت: زمان برگزاری مسابقات با یک روز تغییر، روزهای 19 تا 21 تیرماه در شهر سیلوانای ارومیه برگزار می شود.

وی در مورد آخرین وضعیت ثبت نامی پاراگلایدرسواران برای این مسابقات افزود: تا این لحظه بالغ بر 120 ورزشکار از نقاط مختلف کشور و همچنین کشورهای همسایه برای شرکت در این رویداد بصورت قطعی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 30 نفر از بانوان پاراگلایدرسوار هستند.

وی ادامه داد: همچنین حدود 200 نفر دیگر از ورزشکاران پاراگلایدر سوار نیز برای حضور اعلام آمادگی کرده اند و حضور قطعی آنها مشخص نشده است.

دبیر انجمن های ورزشی استان همچنین اظهار کرد: حدود 10 پاراگلایدرسوار از کشورهای ترکیه، عراق و احتمالا افغانستان در این مسابقات شرکت می کنند.

حاتم زاده در مورد برنامه های جنبی این مسابقات هم گفت: برگزاری برنامه های تفریحی ورزشی جت اسکی و جت بت با همکاری هیات قایقرانی، برگزاری برنامه آفرود با همکاری هیات اتومبیلرانی و موتورسواری، برگزاری جشنواره بومی و محلی با حضور عشایر، مسابقه عکس بین عکاسان و خبرنگاران و برگزاری گالری تصاویر مسابقات بعد از خاتمه رویداد از مهم ترین برنامه های جنبی چهارمین دوره مسابقات فرود دقت تورنمنت بین المللی پاراگلایدر سیلوانا خواهد بود.

وی افزود: محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و سردار علی مویدی رئیس انجمن ورزش های هوایی از میهمانان ویژه این مسابقات خواهد بود.

وی همچنین از تخفیف 50 درصدی حضور ورزشکاران استان در مسابقات خبرداد و گفت: تا به امروز بیشترین ورزشکار ثبت نامی از استان آذربایجان شرقی بوده با این حال برای ثبت نام ورزشکاران استان آذربایجان غربی تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده ضمن اینکه هزینه ثبت نام هر ورزشکار 200هزار تومان در نظرگرفته شده است.

دبیر انجمن های ورزشی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: محل انجام مسابقات شامل محل 1400متری تیک آف، محل 800 متری تیک آف و محل لندینگ آماده شده و این مسابقات در بهترین شرایط برگزار خواهد شد.

حاتم زاده در خاتمه در مورد جوایز اهدایی مسابقات گفت: 26 میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر بخش آقایان و بخش بانوان در نظر گرفته شده ضمن اینکه به نفرات برتر حکم و کاپ قهرمانی از طرف فدراسیون و تندیس یادبودی از طرف اداره کل ورزش و جوانان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا