اخبار
کد خبر : 6187 ۱۳۹۷/۰۴/۱۱   ۲۱:۲۱:۲۰

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی هشدار داد
افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی آذربایجان غربی

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: به تازگی کلاهبرداری در فضای مجازی آذربایجان غربی افزایش یافته و افراد متعددی با تحریک احساسات مردم با عنوان کمک به کودکان بی سرپرست اقدام به کلاهبرداری می کنند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر با افزایش کلاه‌برداری در فضای مجازی آذربایجان غربی از طریق تحریک احساسات مردم با عنوان کمک به کودکان بی سرپرست روبرو شده‌ایم

وی تصریح کرد: کلاه‌برداران با ایجاد صفحه پرداخت الکترونیکی جعلی (فیشینگ) و با به‌دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: کلاه‌برداران در این شیوه با ارسال لینک کمک به کودکان بی سرپرست با مبالغ بسیار ناچیز (در حدود 5000 تومان) در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند تا کاربران را به صفحه جعلی پرداخت اینترنتی وجوه هدایت کنند.

وی اظهار داشت: پس از مراجعه کاربران به لینک مورد نظر برای انجام عملیات پرداخت با پیغام عدم ارتباط با سرور مرکزی  مواجه شده و به دلیل ناچیز بودن مبلغ، کاربران از پیگیری موضوع امتناع نموده و پس از مدتی متوجه می‌شوند که از حسابشان برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

نصرتی گفت: شهروندان به هیچ وجه به این گونه سایت‌ها و لینک‌ها و حتی افرادی که به‌صورت حضوری مراجعه می‌کنند اعتماد نکرده و کمک‌های خود را تنها از طریق مراکز قانونی و معتبر همچون کمیته امداد و سازمان‌های معتبر مورد اعتماد و دارای مجوز پرداخت نمایند.

وی افزود: در صورت بروز چنین اتفاقی برای شهروندان در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کرده و مراتب به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا