Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6185 ۱۳۹۷/۰۴/۱۱   ۲۱:۱۷:۳۵

معاون استاندار:
زمینه توسعه همکاری های دوجانبه با ترکیه فراهم شده است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه توسعه همکاری ها با کشور ترکیه فراهم است.

حسینی در دیدار با  نمایدگان آژانس توسعه شرق آناتولی وابسته به وزارت تجارت ترکیه با شاره به قابلیت ها و پتانسیل های استان آذربایجان غربی در حوزه های مختلف گفت: از حضور سرمایه گذاران ترک در استان حمایت می کنیم .

وی با اشاره به زمینه های همکاری میان آذربایجان غربی و استان های مرزی ترکیه گفت: حمل و نقل، گردشگری، سرمایه گذاری های مشترک، آموزش و پزشکی زمینه های مناسبی برای توسعه همکاری های دوجانبه است و ما در این زمینه آماده همکاری هستیم .

وی همچنین برتشکیل کارگروه های مشترک با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تاکید کرد.

همچنین یک هیات سرمایه گذار ترکیه ای امروز با حضور در محل استانداری با رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص راه اندازی خط هوایی حمل و نقل محصولات کشاورزی ( کارگو) در فرودگاه بین المللی ارومیه بحث و تبادل نظر کردند.

شرکت ترکیه ای در این دیدار آمادگی خود را برای انجام همکاری های مشترک برای راه اندازی کارگو در فرودگاه ارومیه اعلام نمود و مقرر شد توافقات و تفاهم نامه های اولیه در این خصوص انجام گیرد.

گفتنی است برخی کشورها متقاضی محصولات تولیدی استان از جمله سیب درختی هستند که به دلیل مسافت طولانی امکان صادرات وجود ندارد و با اتخاذ این تصمیم گام های مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی استان برداشته می شود.

گزارش دیگر حاکیست یک هیات سرمایه گذاری از کشور پرتغال امروز با حضور در محل استانداری با رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار کردند.

این هیات سرمایه گذاری که در زمینه های فناوری های نوین، صنایع غذایی، کشاورزی و گردشگری تخصص دارد علاقمندی خود را به فعالیت و سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی اعلام کرد.

در این جلسه با دستور معاون امور اقتصادی استاندار مقرر شد اطلاعات کاملی از پتانسیل ها، قابلیت ها و مشوق های سرمایه گذاری استان به هیات سرمایه گذاری پرتغالی ارائه شود و هیات پرتغالی نیز زمینه علاقمندی خود برای فعالیت در استان را اعلام کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا