اخبار
کد خبر : 6173 ۱۳۹۷/۰۴/۰۸   ۲۱:۰۹:۳۸

معاون استاندار تاکید کرد
اتخاذ تدابير محلي براي نوسازی بافت های فرسوده شهری

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار بر اتخاذ تدابير محلي براي كاهش مشكلات و ارائه مشوق های لازم برای نوسازی بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در جلسه اي که به منظور بررسی شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات بانکی در مناطق و محلات بافت های فرسوده شهری در محل سرپرستی شعب بانک مسکن استان برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی و بهسازی سکونتگاههای غیررسمی، بافت های فرسوده در شهرها از اولویت های مهم دولت در سال جاری است و موضوع بازسازي مساكن در اين محلات از اهميت برخوردار بوده و که برای تحقق آن باید با ارائه مشوق های لازم ، حضور سرمایه گذاران و سازندگان مسکن در این بافت ها تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری سیاست ها و اولویت های اجرای این طرح بررسی و تدوین می شود افزود:در بخش پرداخت تسهیلات بانکی نیز باید شرایط پرداخت بگونه ای انجام شود که انگیزه لازم را برای مشارکت مردم و سرمایه گذاران و سازندگان مسکن در این مناطق ایجاد کند.

کهوریان ادادمه داد: محلات هدف این طرح از خدمات زیربنایی برخوردار هستند و ساخت و ساز مسکن در این مناطق،دیگر مشکلات مساکن مهر را نخواهند داشت وليكن واقعيت ها در اين محلات بايد به درستي ديده شوند و هدایت سرمایه ها و ساخت وسازها به این محلات به ارائه مشوق ها در پرداخت تسهیلات و صدور سایر مجوزها در دستگاه های اجرایی دارد که در جلسات ستاد بازآفرینی بررسی ها و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ می شود.

معاون هماهنگي امور عمراين براي جذب سهميه استان در تسهيلات تكليفي و فراتر از آن در تسهيلات از منابع داخلي بانك تاكيد كرد و اظهار داشت: در رابطه با كاهش مشكلات براي متقاضيان؛ هماهنگي لازم بين بانك عامل؛ شهرداريها و اداره كل راه و شهرسازي بايد ايجاد شود و با ايجاد مشوق ها؛ روند تقاضاها و رسيدگي به آنها و عقد قراردادها بايد تسريع شود.

زنده طلب سرپرست شعب بانک مسکن در آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تشریح ضوابط اعطای تسهیلات به ساخت و سازها در بافت های فرسوده شهری گفت: بانک مسکن آمادگی لازم را برای پرداخت 100 درصدی منابع پیش بینی شده از محل اعتبارات تکلیفی برای اجرای این طرح را دارد و تمامی شعب بانک در استان تدابیر لازم را برای سرعت دهی به مراحل تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات را دارند.

وی افزود: سقف تسهیلات ساخت مسکن تکلیفی در بافت فرسوده شهری به ازای هر واحد بصورت انفرادی و مجتمع در مرکز استان و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت استان 400 میلیون ریال و سایر شهرها 300 میلیون ریال است که به معرفی شدگان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری ها اختصاص می یابد.

سرپرست شعب بانک مسکن در آذربایجان غربی همچنین به تسهیلات خرید مسکن از محل منابع داخلی بانک نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح در مناطق بافت های فرسوده مراکز استان ها و شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت برای هر واحد 500 میلیون ریال و در سایر شهرها نیز 400 میلیون ریال پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح برای زوجین نیز در مرکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفردر بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری 800 میلیون ریال و سایر شهرها نیز 600 میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت می شود.

 در ادامه این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص مشکلات و مسائل موجود در نحوه پرداخت تسهیلات و مشارکت مردم در این طرح مقرر شد برای آگاهی بیشتر مردم و متقاضیان از این طرح و نحوه مشارکت و مراحل پرداخت تسهیلات تابلوهای اطلاع رسانی با مشارکت بانک مسکن، اداره کل راه وشهرسازی استان و شهرداری ها  در میادین و محلات هدف نصب شود.

همچنین مقرر شد در شعب بانک های مسکن در استان نصبت به تسریع در مراحل تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات اقدامات لازم انجام شود. و براي جلسه آتي ستاد بازآفريني اعضاي جلسه نظرات خود را در مقوله مشكلاتو راهكارهاي موثر در افزايش تقاضاها را به صورت مدون در اختيار دبيرخانه ستاد قرار داده و بحث و بررسي لازم تصميمات براي سرعت بخشيدن به جذب تسهيلات سهيمه استان اتخاذ شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا