اخبار
کد خبر : 6171 ۱۳۹۷/۰۴/۰۸   ۲۱:۰۹:۳۸

اخبار ورزشی آذربایجان غربی
رویینگ سواران ملی پوش آذربایجان غربی طلایی شدند

 

سرپرست اردوی تیم ملی رویینگ ایران گفت: محسن شادی، رضا قهرمانی و میلاد اللهوردیان سه مدال طلا در مسابقات جام آسیا و قهرمانی جوانان آسیا در کره جنوبی را برگردن آویختند.

شهرام احمدی افزود: مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از سوم تا هشتم تیرماه جاری با حضور رضا قهرمانی، میلاد اللهوردیان و شیرزاد قادری از ایران در شهر چونگجو کره جنوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مسابقات رضا قهرمانی در رویینگ تک نفره با زمان 7 دقیقه و 16 ثانیه بر قله آسیا ایستاد و ورزشکاران هنگ کنگ و چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

دبیر هیات قایقرانی آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش رویینگ دونفره نیز میلاد اللهوردیان به همراه شیرزاد قادری با زمان 6 دقیقه و 44 ثانیه بالاتر از ژاپن و هنگ کنگ بر سکوی نخست ایستادند.

احمدی گفت: در مسابقات جام آسیا نیز که همزمان با رقابت های قهرمانی جوانان برگزار شد، محسن شادی تنها نماینده ایران پس از سه سال دوری از میادین توانست با اقتدار بر سکوی قهرمانی این مسابقات جای بگیرد.

وی ادامه داد: شادی در فینال تک نفره سنگین وزن با ورزشکارانی از ازبکستان، کره جنوبی، قزاقستان و 2 نماینده از هنگ‌ کنگ رو به رو شد و با ثبت رکورد 7 دقیقه و 8 ثانیه زودتر از دیگران حریفان آسیایی به خط پایان رسید که این رکورد در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا محک خوبی برای این ورزشکار محسوب می شود.

احمدی گفت: پاروزنان ازبکستان و هنگ کنگ پس از محسن شادی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جام آسیا ایستادند.

وی ادامه داد: اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ نیز هم اکنون در سد شهر چایی ارومیه در حال برگزاری است و محسن شادی و رضا قهرمانی پس از بازگشت به ایران به اردونشینان ملحق می شوند.

وی بیان کرد: عاقل حبیبیان از آذربایجان غربی، خشایار عباسی، سیاوش سعیدی و امیر آقازاده از تهران، سیدمسعود محمدی، سیدمجتبی شجاعی و بهمن نصیری از زنجان و امیرحسین محمودپور از گیلان در این اردو حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه پس از این اردو و تا آغاز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا یک دوره اردوی تدارکاتی دیگر در کشور چین برگزار می شود، بیان کرد: این اردو متصل به اعزام است و به طور یقین تاثیر زیادی در آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان در جاکارتا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی کشور به شمار می رود و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی برجسته به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی گواه این ادعاست.

قویترین مرد معلول جهان آماده رکوردشکنی در بازی های جاکارتا

سیامند رحمان، دارنده مدال طلای بازی های پاراالمپیک ریو 2016 که با مهار وزنه 310 کیلوگرمی نام خود را به عنوان قویترین مرد پارالمپیک ثبت کرد، گفت برای بازی های پاراآسیایی 2018 آمادگی صد در صد دارم و می توانم وزنه 320 کیلوگرمی را هم بزنم.

سیامند رحمان در حاشیه اختتامیه مسابقات وزنه برداری جانبازان و معلولان قهرمانی کشور به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با وجود آن که توانایی شکستن رکورد ریو را داشتم اما با تصمیم کادر فنی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکردم تا انگیزه رقابت برای جوانان و دیگر استعدادهای این رشته فراهم شود.

وی افزود: زمانی که در این مسابقات باشم، مدال طلایم با توجه به تمرین ها حتمی است و این موجب می شود که انگیزه لازم برای دیگران ورزشکاران به وجود نیاید.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی کوچکی از خانواده ورزش ایران، هدف اصلی من کسب افتخار بین المللی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس کشورم است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

رحمان در پاسخ به این پرسش که در پاراالمپیک ریو شما موفق به کسب رکورد 310 کیلوگرم شده‌اید، آیا در جاکارتا تصمیم به رکوردشکنی دارید یا خیر، گفت: هر چه کمیته پارالمیک تصمیم بگیرد قبول خواهم کرد چون این کمیته تصمیم خواهد گرفت چه وزنه ای انتخاب کنم؛ اگر این کمیته اجازه دهد می توانم وزنه 320 کیلوگرمی را هم بزنم.

به گزارش ایرنا سیامند رحمان وزنه بردار دسته به علاوه 107 کیلوگرم تیم ملی جانبازان و معلولان ایران است که در المپیک 2012 لندن و 2016 ریو مدال طلا کسب کرد؛ وی همچنین پنج مدال طلا و یک نقره قهرمانی جهان و 2 مدال طلای بازی های پاراآسیایی را در کارنامه دارد.

اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ در ارومیه آغاز شد

سرپرست اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ در ارومیه گفت: بیستمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ جهت اعزام به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با حضور هشت قایقران در سد شهرچایی این شهرستان آغاز شد.

شهرام احمدی افزود: محسن شادی و رضا قهرمانی از آذربایجان غربی نیز چند روز دیگر و پس از بازگشت از مسابقات جام آسیا و قهرمانی جوانان آسیا که در کره جنوبی در حال برگزاری است، به این اردو می پیوندند.

وی بیان کرد: عاقل حبیبیان از آذربایجان غربی، خشایار عباسی، سیاوش سعیدی و امیر آقازاده از تهران، سیدمسعود محمدی، سیدمجتبی شجاعی و بهمن نصیری از زنجان و امیرحسین محمودپور از گیلان در این اردو حضور دارند.

احمدی با اشاره به اینکه پس از این اردو و تا آغاز بازی های آسیایی 2018 جاکارتا یک دوره اردوی تدارکاتی دیگر در کشور چین برگزار می شود، بیان کرد: این اردو متصل به اعزام است و به طور یقین تاثیر زیادی در آمادگی هر چه بیشتر ملی پوشان در جاکارتا خواهد داشت.

وی بیان کرد: ملی پوشان از سه ماه قبل تمرین های بسیار منظم و هدفمندی را در سد شهرچایی ارومیه داشتند و با گزینش کادر فنی سه بازیکن برای قهرمانی جوانان آسیا اعزام شده اند.

احمدی اضافه کرد: رضا قهرمانی و میلاد اللهوردیان از نقده و شیرزاد قادری نفرات اعزامی به این مسابقات هستند که از 6 تا 10 تیر ماه جاری با حریفان آسیایی رقابت می کنند و امید زیادی برای کسب مدال طلا دارند.

وی با اشاره به حضور محسن شادی در جام کاپ آسیایی کره جنوبی که همزمان با مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در حال برگزاری است، گفت: دوری سه ساله شادی از میادین ورزشی موجب شد تا این ورزشکار ملی پوش برای کسب آمادگی هرچه بیشتر برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، در این جام آسیایی حاضر شود.

سرپرست اردوی آمادگی تیم ملی رویینگ در ارومیه کشورهای چین، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، هند و ازبکستان را از رقیبان اصلی ایران در رده سنی جوانان عنوان کرد.

وی از برگزاری اردوی 20 روزه تیم رویینگ بزرگسالان طی مرداد سال جاری در کشور چین خبر داد و افزود: در این خصوص قول مساعد فدراسیون به کادر فنی اعلام شده است و پس از بازگشت از کره جنوبی عازم کشور چین می شوند تا تمرین های خود را قبل از اعزام به جاکارتا با جدیت بیشتری ادامه دهند.

شهرام احمدی به عنوان سرپرست، قاسم بختیاری به عنوان مدیر اجرایی و میلاد اسماعیلی به عنوان روانشناس تیم ملی را در این اردو همراهی می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا