اخبار
کد خبر : 6163 ۱۳۹۷/۰۴/۰۶   ۲۱:۴۳:۴۶

با حضور مسوولان کشوری و استانی صورت گرفت؛
بهره‌برداری از اولین نیروگاه ۲۰ کیلوواتی خورشیدی در ارومیه

 

اولین نیروگاه ۲۰ کیلوواتی خورشیدی در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، این نیروگاه با تولید 20 کیلووات برق به وسیله نور خورشید می‌تواند سالانه 37 مگاوات ساعت برق تولید کند تا مردم از آن استفاده کنند.

مدیر کل دفتر پتانسیل سنجی و ارزیابی منابع انرژی ساتبا و رئیس انجمن انرژی ایران، در این مراسم گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های مستعد و با اهمیت به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی برای اجرای پروژه های انرژی نو در کشور است.

محمد ساتکین افزود: استان آذربایجان غربی از نظر تابش نور خورشید، دمای مناسب و تمیزی هوا نسبت به استان های جنوب کشور از شرایط و موقعیت مطلوب برخوردار بوده و این استان برای انرژی فتوولتائیک از وضعیت بهتری برخوردار است .

وی با بیان اینکه در سفر خود به استان آذربایجان غربی حوزه های بادخیز استان را برای استفاده و بهره گیری از انرژی بادی مورد بازدید قرار داده یادآور شد آذربایجان غربی از لحاظ جریان های آبی سطحی و رودخانه ها جزو معدود استان ها در کشور است.

ساتکین نقش مدیریت در پیشبرد برنامه ها را بسیار با اهمیت خواند و اضافه کرد: در طول دو سال اخیر نسبت به صدور مجوز ۲۰۰ کیلووات فتوولتائیک در استان اقدام شده و در حال حاضر ۶۸ کیلووات وصل شبکه است.

مدیرعامل نخستین نیروگاه خورشیدی آذربایجان غربی هم گفت: این پروژه که اولین نیروگاه خورشیدی است که در استان افتتاح می‌شود سالانه ۳۷ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر کریمی اظهار داشت: هدف از سرمایه گذاری در این پروژه این است که فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک را رواج داده شود.

وی افزود: این نیروگاه می‌تواند سالانه 37 مگاوات ساعت برق تولید کنند که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و باید این کار در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که هم سبب درآمدزایی می شود و هم تعدادی از جوانان صاحب کار خواهند شد.

کریمی گفت: این نیروگاه سالانه از ورود 18 هزار و 500 کیلوگرم دی‌اکسید کربن به جو جلوگیری می‌کند که در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل نیروگاه خورشیدی ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به این که کشور با بحران بی آبی مواجه است این پروژه از تبخیر 92 هزار و 500 لیتر آب که در تولید برق استفاده می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با سرمایه گذاری در این بخش‌ها به اقتصاد استان و حتی کشور کمک زیادی کنند و از همه مهم‌تر برای تعدادی کار ایجاد می‌شود و کاهش بیکاری مستلزم سرمایه گذاری و رونق تولید است.

کریمی تأکید کرد: آذربایجان غربی به سبب شرایط ویژه آب و هوایی می‌تواند در تولید انرژی خورشیدی نقش مهمی ایفا کند و برای تولید برق از خورشید مناطقی مانند آذربایجان غربی بهتر از مناطق گرم کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم گفت: اگر بخواهیم در جامعه رونق اقتصادی صورت بگیرد باید سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های تولیدی افزایش یابد و دولت نیز از بخش خصوصی عملا حمایت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: باید سرمایه گذاری آر بخش‌های تفریحی به بخش‌های زیرساختی رواج پیدا کند چرا که تولید زیربنای تمامی فعالیت‌های دیگر است.

وی افزود: چنین طرح‌هایی باید در استان افزایش پیدا کند و کسانی که می‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند با مطالعه و تحقیق این کار را انجام دهند و علاوه بر کسب درآمد برای خود برای چند نفر دیگر نیز اشتغال زایی ایجاد کنند.

قریشی گفت: پروژه‌های تولید برق از انرژی‌های پاک باید در تمامی استان‌ها یک الگو باشد چرا که هم برای دیگران اشتغال زایی می‌کند و مصرف برق کاهش یافته و محیط زیست نیز آلوده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مهم‌ترین دغدغه کشور است و در این ارتباط مسئولان باید از تمامی قدرت و توان خود استفاده کنند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی تصریح کرد: آمریکا جنگ اقتصادی بزرگی را با کشور ما شروع کرده است و ارگان‌ها و سازمان‌های داخلی باید با تمام توان در مقابل این شیطان بزرگ ایستادگی کنند چرا که زمان پایان این جنگ مشخص نیست ولی بدون شک پیروز نهایی این جنگ جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا