اخبار
کد خبر : 6153 ۱۳۹۷/۰۴/۰۴   ۲۲:۰۸:۱۱

یک فعال صنفی کارگران تاکید کرد
لزوم حفظ قدرت خرید مستمری بگیران

 

یک فعال صنفی کارگران بر لزوم حفظ قدرت خرید مستمری بگیران تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، علی‌اکبر عیوضی در گفتگویی اظهار داشت: در شرایط فعلی افزایش 19.5 درصدی مستمری بازنشستگان بی‌اثر است

وی افزود: افزایش قیمت ارز و سقوط ناگهانی قدرت خرید مردم، معیشت طبقات مختلف مزدبگیر ازجمله بازنشستگان را با مشکلات متعددی مواجه کرده‌است.

عیوضی مهم‌ترین مشکل بازنشستگان را غیر از هزینه‌های جاری روزمره که تمام مزدبگیران با آن درگیر هستند، بحث دارو و درمان و البته در مرحله بعد «مسکن» عنوان و اضافه کرد: بازنشستگان در همه هزینه‌ها درمانده‌اند؛ بازنشستگانی که معمولاً با بیماری‌های دوران میانسالی و کهولت دست و پنجه نرم می‌کنند، باید هزینه‌های بیشتری برای دارو و درمان بپردازند. افزایش قیمت ارز، سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد؛ بعد از آن بحث مسکن است؛ کارگری که سی سال با حداقل مزد کار می‌کند، طبیعی‌ست که در دوران بازنشستگی همچنان مستاجر باشد؛ حال با افزایش قیمتِ اجاره‌بهای مسکن، این بازنشسته‌ی بی‌خانه باید در سال‌های پیری، کوله بار زندگی را بر دوش بیندازد و هرسال به دنبال سرپناه ارزان‌تر بگردد.

وی تاکید می‌کند: متاسفانه آب و نان‌مان به قیمت دلار وابسته است؛ در این شرایط حتی کتاب و قلم هم گران شده؛ من به عنوان نماینده بازنشستگان باید بگویم کلیدی که قرار بود قفل‌های زندگی مردم را باز کند، معکوس اثر کرد و نتوانست گرهی از مشکلات جمعیت عظیم دستمزدبگیر بازکند.

عیوضی ادامه داد: سرمایه‌های باارزشِ مملکت همین کارگران و بازنشستگان هستند؛ این سرمایه‌ها را نباید هدر بدهند؛ نباید بگذارند ناامیدی در جامعه همه‌گیر شود. از مسئولان درخواست دارم ما بازنشستگان را به تلاطم ارز و تحریم و غیره و ذلک حواله ندهند، فقط «قدرت خرید» ما را حفظ کنند تا بتوانیم در این آشفته بازار دوام بیاوریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا