اخبار
کد خبر : 6152 ۱۳۹۷/۰۴/۰۴   ۲۲:۰۷:۰۵

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی:
پنج هزار مگاوات در تامین برق شهری کمبود وجود دارد

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر به میزان پنج هزار مگاوات در تامین برق شهری کمبود وجود دارد و ضروری است که شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بکلو در گفتگوی خبری از افزایش مصرف برق در روزهای ابتدایی تابستان در استان خبر داد و افزود: با فرارسیدن فصل تابستان مصرف برق افزایش می یابد و لازم است همگان برای در امان ماندن از مشکلات قطعی برق توصیه های کارشناسان را جدی بگیریم.

وی به شهروندان توصیه کرد، در ساعات اوج مصرف برق از ساعت 12 ظهر الی 16 و هنگام عصر از مصرف لوازم برقی پرمصرف خودداری و استفاده از آن را به ساعات دیگر موکول کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: رسانه ها نقش موثر و ارزنده ای در همکاری با شرکت توزیع برق استان در گذر از پیک تابستان دارند.

حسن بکلو افزود: رسانه ها در سال گذشته در مدیریت مصرف ما را یاری کردند امسال نیز انتظار داریم همان همکاری را با شرکت توزیع برق آذربایجان غربی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع برق در آذربایجان غربی پیشتاز در ارائه خدمات در مناطق شهری و روستایی در استان است.

به گفته این مقام مسوول، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به دنبال کیفی سازی خدمات خود است.

حسن بکلو سهمیه مصرف استان را در سال گذشته ۹۹۰ مگاوات خواند و گفت در سال ۹۷ وزارت نیرو سهمیه آذربایجان غربی را یکهزار و ۴۷ مگاوات تعیین کرده و این در حالیست که میزان تولید ما در استان یکهزار و ۱۶ مگاوات می باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه هایی برای مدیریت مصرف داریم سهمیه وزارت نیرو برای آذربایجان غربی را جهت کاهش مصرف در فصل پیک ۹۴ مگاوات توصیف کرد و افزود: در مدیریت مصرف و کاهش بر اساس الگوی اعلام شده توسط وزارت نیرو از مشترکان صنعتی که بالای یکصد کیلووات مصرف برق دارند خواسته می شود ۲۸ مگاوات از مصرف خود را در ساعات پیک کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی همچنین به سیاست های وزارت نیرو در تشویق بخش خصوصی برای مشارکت در تولید انرژی های نو اشاره کرد و یادآور شد: مجوز وصل به شبکه تولید انرژی خورشیدی تا سقف ۷ مگاوات را شرکت توزیع برق و بالاتر از آن تا ۲۵ مگاوات را شرکت برق منطقه ای صادر می کند.

وی گفت: مجوز ۵۰ مگاوات تولید برق از انرژی خورشیدی در سطح استان صادر شده و پروژه های مهاباد، نقده، ارومیه، میاندوآب و ماکو در حال طی مراحل اخذ مجوزهای لازم و احداث هستند.

حسن بکلو به فعالیت شش اکیپ خط گرم در حوزه معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت اشاره کرد و گفت: در جهت کاهش خاموشی ها،  تعمیرات توسط این اکیپ ها در استان بدون اعمال قطع برق انجام می شود.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا