اخبار
کد خبر : 6143 ۱۳۹۷/۰۴/۰۳   ۱۹:۵۳:۵۲

نویسنده کتاب «خاطرات حسنی» :
مرحوم حسنی از شخصیت های مردمی به معنای واقعی کلمه بود

 

نویسنده کتاب «خاطرات حسنی» گفت: مرحوم حسنی از شخصیت های مردمی به معنای واقعی کلمه بود که حضور انبوه مردم اعم از قومیت ها و ادیان مختلف در مراسم تشییع بهترین شاهد براین مدعاست، چنانکه تعداد زیادی از حاضران را برادران اهل سنت، مسیحیت و کرد تشکیل می داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری امروز در ششمین محفل خاطره که به مناسبت چهلمین روز درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی در محل تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار، صلابت، ابهت، در عین حال تواضع، عطوفت، لطافت و صداقت از جمله خصایص مجاهد نستوه بود.

وی افزود: مردم ارومیه و استان اعم از شیعه، سنی و مسیحی از ته دل حجت الاسلام حسنی را دوست داشتند چراکه عزت، عظمت، آرامش و آسایس خود را مدیون مجاهدت های وی می دانستند و این یک واقعیت و حقیقت انکار ناپذیر است.

این محقق تصریح کرد: ما همه مردم، مسئولان، محققان و پژوهشگران مدیون مجاهدت های شخصیت های مبارزی مانند مرحوم حسنی هستیم، اگر امروز امنیتی وجود دارد در پرتو همین مجاهدت هاست؛ البته این حقیقت تازگی ندارد از زمان صدر اسلام نیز بوده است، به طوری که در سایه زبان گویای ابوذرها و شمشیر برنده مالک اشترها بزرگانی مانند سلمان فارسی ها و کمیل بن زیاد ها تربیت شدند و مشغول تعلیم و تربیت و تدریس معارف الهی و عبادت خدای سبحان می شدند.

نویسنده کتاب «خاطرات حسنی» اضافه کرد: یادمان نرفته است اگر مقاومت حسنی ها در جنگ نقده و غائله کردستان نبود، ایادی حزب کومله و دمکرات تا استان زنجان پیشروی کرده بودند؛ اگر اقدام به موقع و حماسی آن عالم ربانی نبود در ماجرای حزب خلق مسلمان سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل بلکه کل کشور به چه سرنوشت شومی گرفتار می شد؟!

اباذری خاطرنشان کرد: علاوه دوران رژیم ستمشاهی ، همین مبارزان در راه خدا بودند که مظلومانه سینه سپر کردند و آن طلسم دوهزار و پانصد ساله را از پای درآوردند وقتی که طلسم ها شکسته شد دیگران آمدند ملحق شدند و سر سفره نشستند. امروز هر گونه تولید علمی، تحقیقی و هر کشو و اختراعی در مراکز پژوهشی حوزه و دانشگاه سر می زند و رخ می کند در راستای امنیتی است که مجاهدت های مجاهدان  برای این ملت و کشود به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب خاطرات مرحوم حسنی فضای مسموم و تند آن روزها نسبت به این عالم مجاهد را تغییر داد، گفت: مرحوم حسنی را باید از نو شناخت و هم اکنون یکی از بهترین و راحت ترین راه شناخت وی مطالعه کتاب خاطرات ایشان است، امیدواریم مسئولان در تجدید چاپ این اثر ماندگار اقدام کنند و زمینه شناخت بیشتر وی را برای علاقمندان فراهم آورند.

ششمین محفل خاطره به همت حوزه هنری آذربایجان غربی و با مشارکت تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جبهه فعالان فرهنگی، سپاه شهدا، سپاه ارومیه، صدا و سیمای مرکز استان، کارگروه عصر خاطره، شورای شهر ارومیه، شهرداری، بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و با حضور فرهیختگان، اصحاب قلم و رسانه، اباذری، بیت مرحوم حسنی برگزار شد.

قرائت شعر در وصف دلاوری ها، شجاعت ها و چهره مردمی امام جمعه سابق ارومیه توسط علی محمدیان، محمد میلانی، سید نعیم موسوی، باباعلی جوانمرد، سید تیمور جامعی و سید حیدر علی آران از دیگر قسمت های ششمین محفل خاطره مجاهد نستوه بود .

در پایان این برنامه از حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم اباذری، بهمن بهرام پور و مصطفی قلیزاده علیار از طرف بیت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، حوزه هنری آذربایجان غربی و سپاه شهدای استان تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا