Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6141 ۱۳۹۷/۰۴/۰۳   ۱۸:۳۵:۵۳

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:
امنیت آذربایجان مدیون مجاهدت های مرحوم حجت الاسلام حسنی است

 

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: مردان و زنان آذربایجان برای همیشه امنیت و صیانت از جغرافیای استان را در بحرانی ترین روزهای انقلاب اسلامی مدیون مجاهدت های مرحوم حجت الاسلام حسنی هستند.

به گزارش نای قلم، احد هوشمند قره‌باغ امروز در ششمین محفل خاطره که به مناسبت چهلمین روز درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی در محل تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم حسنی ضمن اینکه یک عالم دینی و اولین امام جمعه استان بود جزو اولین رجال سیاسی استان نیز به شمار می آید که بخشی از هویت سیاسی استان در ایشان متجلی است.

وی افزود: به اعتراف اهالی فرهنگ و سینما، خاطرات مجاهد نستوه آذربایجان مرحوم حسنی ظرفیت ساخت ۱۰ فیلم بلند و کوتاه را دارد که امیدواریم بتوانیم در حق این مجاهد روشن بین و مردمی این دین را به سرانجام برسانیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: هر مورخی که گذرش به ارومیه بیفتد امکان ندارد بدون ذکر نام مرحوم حسنی از اینجا عبور کند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ایشان جزو کسانی بود که امتحان خود را در دوران مبارزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی خوب پس دادند.

هوشمند با اشاره به کتاب خاطرات مرحوم حسنی نوشته حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم اباذری، تصریح کرد: این نویسنده متعهد با زبان و قلم رسا، نام و هنرشان را با خاطرات حسنی پیوند زدند، کتاب ارزشمندی به یادگار گذاشتند و یاد ایشان را در دل ها عزیز داشتند.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر باید این میراث را به نسل های بعد انتقال دهند اظهار امیدواری کرد هنرمندان و کارشناسان هنری استان بتوانند ظرفیت خاطره گویی و به یاد ماندن رشادت های جان برکفان انقلاب اسلامی را در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان بالا ببرند.

نقش مرحوم حجت الاسلام حسنی در سنگر امام جمعه و حضور وی در بین اقشار و قومیتهای مختلف در آذربایجان به حدی مهم و تاثیر گذار است که هیچ پژوهش تاریخی و فرهنگی از آذربایجان غربی بدون ذکر نام و فعالیت های ایشان ارزش نخواهد داشت و موثر نخواهد بود .

ششمین محفل خاطره به همت حوزه هنری آذربایجان غربی و با مشارکت تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جبهه فعالان فرهنگی، سپاه شهدا، سپاه ارومیه، صدا و سیمای مرکز استان، کارگروه عصر خاطره، شورای شهر ارومیه، شهرداری، بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و با حضور فرهیختگان، اصحاب قلم و رسانه، اباذری، بیت مرحوم حسنی برگزار شد.

قرائت شعر در وصف دلاوری ها، شجاعت ها و چهره مردمی امام جمعه سابق ارومیه توسط علی محمدیان، محمد میلانی، سید نعیم موسوی، باباعلی جوانمرد، سید تیمور جامعی و سید حیدر علی آران از دیگر قسمت های ششمین محفل خاطره مجاهد نستوه بود

در پایان این برنامه از حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم اباذری، بهمن بهرام پور و مصطفی قلیزاده علیار از طرف بیت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، حوزه هنری آذربایجان غربی و سپاه شهدای استان تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا