اخبار
کد خبر : 6140 ۱۳۹۷/۰۴/۰۳   ۱۸:۳۴:۳۱

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:
بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان در ارومیه تاسیس می شود

 

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تاسیس بنیاد فرهنگی مجاهد نستوه آذربایجان حجت الاسلام حسنی و آیت الله قره باغی در شورای اسلامی شهر ارومیه به تصویب رسید.

به گزارش نای قلم، رسول اصغرزاده امروز در ششمین محفل خاطره که به مناسبت چهلمین روز درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی در محل تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر ارومیه با خانواده آنها وارد مذاکره می شود که در صورت توافق نهایی، منازل حجت الاسلام حسنی و آیت الله قره باغی به بنیاد فرهنگی تبدیل می شوند تا بتوانیم بخشی از دین خود را ادا کنیم.

وی در ادامه به تشریح ابعاد شخصیتی حجت الاسلام مرحوم حسنی پرداخت و افزود: مرحوم حسنی یک چهره ملی و تاریخی برای ایران اسلامی بود که زحمات بسیاری در قبل از انقلاب، حین انقلاب و فاصله پیروزی انقلاب تا جنگ و حین جنگ و بعد از پایان آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده، تصریح کرد: در این آیه به مومنانی اشاره شده است که تقدیرات خداوند برایشان مقدر می شود تا وظیفه بندگی را ادا کنند، در راه خدا مجاهدت کرده و از کسانی که آنان را در این راه ملامت می کنند واهمه و نگرانی از شماتت اجتماعی نداشته باشند که مجاهد نستوه آذربایجان نیز در تکالیف امنیتی و سیاسی صراحت کلام داشت و از اینکه افکار عمومی و رسانه هایی که ماموریت خاصی داشتند چگونه برداشت خواهند کرد، ابایی نداشت.

اصغرزاده در عین حال ادامه داد: مرحوم حسنی در برخی ابعاد مظلوم واقع شده و شخصیت ایشان آنطور که باید تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه مبارز نستوه آذربایجان دو بار در معرض ترور مجاهدان خلق قرار گرفتند اما مشیت الهی این بود که جان سالم به در بردند، اذعان کرد: پس از شکست دشمنان انقلاب اسلامی ایران، ترور شخصیت مرحوم حسنی مدنظر یک تعداد افکار آلوده ای قرار گرفت که شاید در بخشی موفق شدند اما در بخشی حقانیت و مظلومیت ایشان بروز و ظهور یافت.

به گفته اصغرزاده، بعد از سال 76 خطبه های نماز جمعه ارومیه برای اینکه شخصیت والای حسنی مورد خدشه واقع شود، در رصد کامل بود چه بسا همان افراد امروز پشیمان هستند و امروز باید جرات داشته باشند تا مظلومیت و حقانیت مرحوم حسنی را که مورد اهانت قرار گرفته بود با قلم رسای خویش جبران کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه نظریات امنیتی و انتظامی از طبقه بندی خاصی برخوردار هستند که بعد از مدت زمان طولانی به عنوان خاطرات و اسناد منتشر می شوند، اظهار امیدواری کرد نظرات و راهبردهای مرحوم حسنی در خصوص امنیت استان که با هدایت خود استان را از غائله ها نجات می داد، به زودی منتشر شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر نقش سازنده و موثر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی در تحولات منطقه آذربایجان بر تکمیل پروژه خاطرات امام جمعه سابق ارومیه تاکید کرد و از محققان و پژوهشگران خواست ابعاد مختلف شخصیتی و زوایای پیدا و پنهان زندگی مرحوم حسنی را مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد چرا که ابعاد شخصیتی مرحوم غلامرضا حسنی بسیار گسترده است عبدارحیم اباذری تنها بخشی از این ابعاد را در کتاب خاطرات منتشر شده از مرحوم حسنی پوشش داده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا