اخبار
کد خبر : 6139 ۱۳۹۷/۰۴/۰۳   ۱۸:۳۱:۵۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:
مرحوم حسنی به عنوان یک اسطوره آذربایجان مطرح هستند

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام حسنی به عنوان یک عالم دینی سهم بسزایی در انقلاب اسلامی دارند و به عنوان یک اسطوره آذربایجان مطرح هستند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده امروز در ششمین محفل خاطره که به مناسبت چهلمین روز درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی در محل تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم حسنی علاوه بر این که یک عالم دینی بودند در حوزه امنیت استان نیز نقش اساسی ایفا می کردند .

وی ولایت مداری حجت الاسلام والمسلمین حسنی را یکی از ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگوار دانست و افزود: مرحوم حسنی کاملا مطیع ولایت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: شجاعت مجاهد نستوه آذربایجان نیز دیگر ویژگی بارز ایشان بود که زبان زد خاص و عام بود.

وی با بیان اینکه مرحوم حسنی یک مجاهد واقعی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر مجاهدت های ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اشاره داشتند، ادامه داد: مجاهد نستوه مجاهدی است که هم علم دارد و از لحاظ عالمی خدمت کرده و هم در ردیف مجاهدان قرار دارد و مجاهدان نیز ایشان را الگوی خود قرار می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: نبی مکرم اسلام فرموده اند شرکت در مجلس عالم از هزار صدقه، هزار حج، هزار بار نماز شب خواندن با ارزش تر است و مرحوم حسنی عالم دینی و روحانی بزرگی بودند که شرکت در مراسمات ایشان ثمرات فراوانی دارد.

داداش زاده تصریح کرد: علمای دین در طول تاریخ در مقابل طاغوت و شیطنت های دشمنان جان خود را فدا کرده اند و مرحوم حسنی نیز از جمله روحانیانی است که شخصیت و عمر خود را فدای نظام و انقلاب کرد لذا امنیت امروز آذربایجان را مدیون ایثارگری، جهاد شهدا و مجاهدت های خستگی ناپذیر مرحوم حسنی هستیم.

قرائت شعر در وصف دلاوری ها ، شجاعت ها و چهره مردمی امام جمعه سابق ارومیه توسط علی محمدیان، محمد میلانی، سید نعیم موسوی، باباعلی جوانمرد، سید تیمور جامعی و سید حیدر علی آران از دیگر قسمت های ششمین محفل خاطره مجاهد نستوه بود

در پایان این برنامه از حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم اباذری، بهمن بهرام پور و مصطفی قلیزاده علیار از طرف بیت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، حوزه هنری آذربایجان غربی و سپاه شهدای استان تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا