اخبار
کد خبر : 6138 ۱۳۹۷/۰۴/۰۳   ۱۸:۲۴:۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
حجت الاسلام حسنی از سرمایه های پایان ناپذیر فرهنگی و انسانی است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مرحوم حسنی از سرمایه های پایان ناپذیر فرهنگی و انسانی است که قطع یقین پس از مرگش نمی پوسد، از یادها نمی رود، در تاریخ محو نمی شود چرا که در عمق و ژرفای وجود مردم آذربایجان و تاریخ ما عجین شده است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری امروز در ششمین محفل خاطره که به مناسبت چهلمین روز درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین شیخ غلامرضا حسنی  در محل تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حجت الاسلام مرحوم حسنی نماد واقعی وحدت و انسجام ملی است.

وی افزود: جایگاه رفیع و منزلت عظیم مرحوم حسنی و نقش ایشان در حفظ تمامیت ارضی، یکپارچگی ملی و مبارزه با همه انحرافات در استان بر کسی پوشیده نیست و باید الگویی برای نسل های بعدی باشد.

خدایاری با تاکید به اینکه فرهنگ آذربایجان، حسنی و باکری پرور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ حسنی پرور باید موشکافی، مطالعه و بررسی شود و در جامعه به ویژه در میان نسل جوان رواج یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: مردم آذربایجان غربی با مرحوم حسنی زیست فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تجربه کرده اند لذا برای شناخت کامل حجت الاسلام والمسلمین حسنی ابعاد شخصیتی ایشان باید در مقاطع و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

خدایاری خاطرنشان کرد: جای مجاهد نستوه آذربایجان در قلب ها بود و ظرفیت مطبوعات حتی رادیو و تلویزیون برای بازتاب شخصیت ایشان بسیار کوچک بود به طوری که در مواقعی حرف های این عالم را برنتابیده و آن را سانسور کرده و یا به سخره می گرفتند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تنها راه رشد و تعالی انسان رعایت تقوای الهی و ترس از خداوند است که مرحوم حسنی با رعایت تقوا، عظمت الهی را بزرگ دانستند و بعد از 90 سال بندگی به سوی خدا شتافتند.

وی با بیان اینکه اساسا جنس انسان، منبه کرامت، ذخایر استراتژیک و رشد و ترقی است و این که یک شخصیت، سرمایه باشد بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: ما سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داریم اما آنچه پایان ناپذیر است می توان به سرمایه های فرهنگی و انسانی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: اگر بتوانیم از این سرمایه حداکثر استفاده را ببریم پیام های زیادی برای نسل های بعدی خواهیم داشت.

به گفته وی، مرحوم حسنی قرائتی قابل تامل از شخصیت امام خمینی است، قرائتی که مبارزه، سیاست، تلاش برای معیشت و اقتصاد، تقویت مناسبات اجتماعی، وحدت مداری و ولایت محوری وجود دارد و از نتایج آنها می توانیم بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هیچ احدی نمی تواند منکر شخصیت و تاثیرگذاری مرحوم حسنی در استان باشد، اذعان کرد: از جمله امتیازات مرحوم حسنی این بود که مطبوعات و رسانه ها را به دنبال خود کشاند و به تعبیری خود خبرساز شد که این نشان می دهد شخصیت ایشان بسیار والا و بزرگ تر از ظرفیت استان ما بود.

خدایاری با تاکید به اینکه نباید از راهی که مرحوم حسنی رفته است غافل نشویم، گفت: حجت الاسلام حسنی متعلق به همه آحاد ملت ایران است لذا نباید شخصیت آن مجاهد بزرگ را به نفع گروه و جناحی مصادره کنیم، بلکه این شخصیت وارسته را باید فارع از جناح و گروه معرفی کرده و الگوسازی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم از این سرمایه فرهنگی حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا