اخبار
کد خبر : 6136 ۱۳۹۷/۰۴/۰۲   ۲۲:۵۳:۱۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی:
شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ۱۱۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: شرکت توزیع برق استان مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب دارد که ۲۵.۳ درصد آن خانگی، ۲۱ درصد کشاورزی، ۲۳ درصد صنعت و ۲۴ درصد ادارات است.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن بکلو امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت انشعابات غیرمجاز گفت: سال گذشته تعداد سه هزار فقره انشعاب غیرمجاز تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

انشعاب غیرمجاز برق انشعابی است که اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ مجوز از اداره برق و برخلاف قانون و مقررات، اقدام به استفاده از برق عمومی می‌کنند.

شهروندان براي برخورداري عادلانه همگان از برق عمومی مكلف به رعايت ضوابط مربوط به استفاده از اين منابع هستند اما در برخي موارد شاهد آن هستيم كه ساخت و سازهاي بي رويه و بدون مجوز مشكلاتي را براي دولت و مردم به وجود مي آورند.

از پیامدهای استفاده غیرمجاز از انشعابات برق می‌توان به تلفات انرژی و هدردادن منابع، حوادث نیروی انسانی و فرهنگ مصرف بی ‌رویه انرژی اشاره کرد، رعایت نكردن قوانین و مقررات، ایجاد كار مضاعف برای واحدهای بهره برداری وكاهش عمر تجهیزات نیز از پیامدهای زیان‌بار این پدیده است.

اکبر حسن بکلو امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو نوع انشعاب غیرمجاز آشکار و پنهان وجود دارد، گفت: روش آشکار به صورت ملموس در حاشیه شهرها دیده می شود که با سیم کشی غیرمجاز از برق استفاده می کنند و شیوه پنهان به این صورت است که عمدتاً به صورت دستکاری در کنتورها یا سیم کشی های نامحسوس انجام می شود.

ارجاع یک هزار و 700 پرونده به شورای حل اختلاف استان

وی افزود: یک هزار و 700 پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده است که اکثر قریب به اتفاق آنها منجر به خرید انشعاب شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: 12 اکیپ در استان روزانه در حال بازرسی، جمع آوری انشعابات غیرمجاز و تهیه مستندات برای اعمال قانون برای استفاده کنندگان از برق غیرمجاز هستند.

وی اظهار کرد: جمع آوری انشعاب های غیرمجاز موجب جلوگیری از صرف انرژی و افزایش عمر شبکه می شود.

حسن بکلو ادامه داد: از سال گذشته به ساختمان های غیرمجوزدار نیز انشعاب برق داده شده است.

مشکلی از بابت تامین برق وجود ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه تابستان امسال مشکلی از بابت تامین برق شهروندان این استان وجود ندارد، بر صرفه جویی مردم در مصرف برق طی ایام گرم سال، تاکید کرد.

حسن بکلو اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی اعم از دولتی وخصوصی نیز مکلف به صرفه جویی در مصرف برق هستند تا در ایام پیک مصرف برق در تابستان دچار مشکل نشویم.

وی گفت: مشترکان پرمصرفی که در زمان اوج مصرف برق بدون مراعات اقدام به استفاده بی رویه کنند با برخورد این اداره کل در سطح استان مواجه و برق آنان قطع می شود.

حسن بکلو افزود: طبق پیش بینی ها میزان تولید برق طی تابستان امسال در آذربایجان غربی یک هزار و 16 مگاوات است در حالی که مصرف این بخش به یک هزار و 47 مگاوات می رسد.

وی اضافه کرد: میزان تولید برق در آذربایجان غربی طی فصل تابستان به دلیل اثرگذاری گرمای هوا بر تولید برق نیروگاه های گازی کاهش می یابد و همین امر بهره مندی استان از بخشی از تولید کشوری را برای تامین برق مصرفی ضروری می کند.

وی ادامه داد: یک میلیون و 213 هزار و 913 مشترک برق در آذربایجان غربی وجود دارد که 80 درصد این رقم را مشترکان خانگی تشکیل می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: تا کنون برای 14 هزار و 200 حلقه چاه کشاورزی با 19 هزار و 503 اشترک برق در آذربایجان غربی صادر شده است.

حسن بکلو با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو درصد به تعداد مشترکان برق استان اضافه شده است، ادامه داد: در استان سال گذشته ۳۴ هزار و ۸۵۱ انشعاب جدید واگذار شد که در کل استان ۲.۰۹درصد افزایش انشعاب جدید داشتیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته همچنین تعداد چهار روستای بالای 10 خانوار در استان برق رسانی شده است.

تعداد ۱۰ مولد تولید برق مایع یا نفت و گاز در آذربایجان غربی وجود دارد

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، تعداد ۱۰ مولد تولید برق مایع یا نفت و گاز در آذربایجان غربی وجود دارد که ۶.۱ مگاوات برق تولید می کنند.

وی اظهار داشت: علاوه براین مولدها، چهار مولد کوچک انرژی تجدیدپذیر به صورت انرژی خورشیدی در استان وجود دارد که توان تولیدی آن ها در مجموع ۲۰ کیلووات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: تعداد شش نیروگاه خورشیدی در استان در حال فعالیت است که از این تعداد، سه نیروگاه در ارومیه، دو نیروگاه در شهرستان پیرانشهر و یک نیروگاه در شهرستان مهاباد با توان تولیدی این نیروگاه ها در مجموع ۵۰ کیلووات است.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاران رسانه های گروهی از مرکز دیسپاچینگ و فوریت های برق ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان توضیحات لازم را در مورد فعالیت این مراکز ارائه داده و خبرنگاران از نزدیک در جریان فعالیت مرکز فوریت های برق و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان آشنا شدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا