اخبار
کد خبر : 6111 ۱۳۹۷/۰۳/۲۹   ۲۱:۵۶:۱۰

پژوهشگر و استاد جامعه شناسی دانشگاه ارومیه:
30 درصد جمعیت ارومیه حاشیه نشین است

 

پژوهشگر و استاد جامعه شناسی دانشگاه ارومیه گفت: امروز حاشیه‌نشینی از چالش‌‌‌‌‌های مهم استان بوده و حدود ۳۰ درصد مردم ارومیه حاشیه‌نشین هستند.

به گزارش نای قلم، علی معین فر در جلسه تعیین اولویت فرصت‌ها و چالش‌های شهر ارومیه اظهار داشت: مهاجر پذیری و مهاجر فرستی آذربایجان غربی و ارومیه یکی از چالش های اجتماعی این استان و شهر است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بروز آسیب‌های اجتماعی دخیل بوده و هر یک در دیگری دخیل است که باید در این مورد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

این استاد جامعه شناسی با بیان اینکه چالش های شهر ارومیه ابعاد مختلفی داشته و باهم در ارتباطند، اضافه کرد: چالش های زیست محیطی یا ترافیک با رفتار شهروندان در ارتباط است.

معین فر با اشاره به اینکه آسیب های اخلاقی و اجتماعی در فضاهای مسکونی کوچک رشد می کنند، ادامه داد: آسیب های اجتماعی همچون نزاع، خشونت های خیابانی و خودکشی، استان و شهر ما در شرایط بحرانی قرار داده است.

به گفته این پژوهشگر، آذربایجان غربی دارای تنوع بسیاری در مذاهب، قومیت‌ها و گویش‌ها است، اگر به تنوع قومیتی استان توجه نشود موجب بروز آسیب‌های جدی فرهنگی می شود.

وی تاکید کرد: امروزه باید نقاط اشتراک و وحدت بخش فرهنگی را در شهر ارومیه تقویت کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا