اخبار
کد خبر : 6107 ۱۳۹۷/۰۳/۲۸   ۲۲:۴۶:۲۳

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد
متلاشی شدن شبکه سرقت از حساب بانکی با پوشش صیغه یابی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: شبکه سرقت حساب های بانکی با پوشش صیغه یابی تلگرامی در استان آذربایجان غربی متلاشی شد.

به گزارش نای قلم، ناصر اصلانی در گفتگوی خبری اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در ارومیه مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده بود، فرد مذکور بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده بود.

اصلانی ادامه داد: با بررسی های فنی و پلیس مشخص شد چهار نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه ای و ایجاد ربات صیغه یابی قلابی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند که با تلاش های شبانه روزی پلیس هر 4 متهم موردنظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی گفت: متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند همچنین در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 300فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حسابهای آنان اخذ موجودی کرده بودند.

اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا