اخبار
کد خبر : 610 ۱۳۹۴/۰۶/۲۳   

رتبه 8 آذربایجان غربی در میزان تحصیلات فرهنگیان آذربایجان غربی

*183 هزار نفر بی سواد در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: وضعیت استان از لحاظ میزان تحصیلات فرهنگیان مطلوب است و در رتبه هشت کشوری قرار داریم.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونین وی و دیگر مسئولان آموزش و پرورش استان با نمایندگان مدیران مدارس استان، اظهار کرد: 183 هزار نفر بی سواد در استان وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته با اجرای طرح های مختلف سوادآموزی 38 هزار نفر از این تعداد را تحت پوشش قرار دادیم که امیدواریم پس از برگزاری آزمون ها، آمار بی سوادی در استان کاهش یابد.

کاهش فاصله صف تا ستاد رویکرد آموزش و پرورش استان است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کاهش فاصله صف تا ستاد و ارتقا مدیریت آموزشگاهی در سالتحصیلی جدید پیگیری می شود.

سیدمصطفوی افزود: سال گذشته بیش از 575 هزار دانش آموز در پنج هزار و 754 آموزشگاه و 25هزار و 646 کلاس درس مشغول تحصیل بودند که امسال این آمار افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه میانگین تراکم دانش آموزی استان در سه مقطع تحصیلی 24.58 درصد است، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.

تخصیص بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار به منظور تعمیر و تجهیز مدارس استان تا هفته آینده

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه 30 درصد از فضاهای آموزشی استان فرسوده است؛ افزود: علاوه بر اعتباراتی که پیش از این در اختیار مناطق قرار گرفته است، تلاش می کنیم مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبارات تعمیر، تجهیز و سرانه مدارس تا هفته آینده در اختیار مناطق قرار گیرد.

وی گفت: امسال یک هزار و 350 نفر برای انتقال درون استانی در خواست کرده بودند که با بررسی وضعیت نیروی انسانی در مناطق، با 325 تقاضا موافقت شد.

سیدمصطفوی با بیان اینکه امسال 407 نفر تقاضا برای انتقال بین استانی وصول شده بود؛ افزود: در نتیجه بررسی این درخواستها، 215 نفر خروجی و 124 نفر ورودی نیروی انسانی در استان را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به وجود شرایط بازنشستگی برای یک هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان در سال جاری، اظهار کرد: به منظور استفاده از توانمندی و تجربیات این عزیزان با استمرار خدمت تعداد 530 نفر موافقت شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن  بودجه، توسعه مشارکت های مردمی و تمرکز زدایی، سیاست های پنج گانه وزیر آموزش و پرورش هستند، اذعان داشت: استان آذربایجان غربی در حوزه ساماندهی نیروی انسانی  بسیار خوب عمل کرده است به طوری که سال گذشته با کاهش 42 هزار ساعت حق التدریس(12هزار ساعت به طور مستقیم و 30هزار بر اساس خروج یک هزار و 254 نیروز از سیستم)، ماهانه چهار میلیارد تومان صرفه جویی را شاهد بودیم و با این وجود هیچ کلاس درسی در سطح استان بدون معلم نبود.

طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی با جدیت پیگری می شود

سیدمصطفوی ادامه داد: ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی دیگر از مطالبات وزیر آموزش و پرورش امسال جدی تر از سال گذشته پیگری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تشکیل اتاق فکر آموزش و پرورش با حضور 180 نفر از فرهنگیان با تجربه در سطح استان، گفت: ایجاد سامانه ارتباطی بین اولیا و مسئولان آموزش و پرورش در کلیه رده ها و کاهش تراکم بخشنامه های ارسالی به مدارس از خروجی های این اتاق فکر است.

سیاسی کاری جایی در آموزش و پرورش ندارد

این مقام مسئول با بیان اینکه اخلاق مداری و حفظ حرمت معلمان و مدیران اولویت ماست، افزود: سیاست زدگی و سیاسی کاری جایی در آموزش و پرورش ندارد و تنها دغدغه ما دانش آموز، معلم و مدرسه است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی در زمینه تسهیل امورات مدارس عنوان کرد و افزود: خروجی آموزش و پرورش باید دانش آموزان مومن، متعهد و آگاه باشد.

سید مصطفوی با اشاره به عدم توازن در انتخاب رشته های تحصیلی در استان خاطرنشان کرد: باید دلایل گرایش بی رویه دانش آموزان به رشته تجربی و کاهش تقاضا برای رشته های ریاضی، فنی و حرفه های و کارودانش استخراج و در جهت ایجاد تعادل در این خصوص اقدام کنیم.

این مقام مسئول خطاب به مدیران مدارس، توجه جدی بر افت تحصیلی دانش اموزان را خواستار شد و ادامه داد: افزایش کیفیت آموزشی در این راستا راهگشاست.

توجه جدی بر تربیت دینی دانش آموزان، حضور مدیران مدارس در نماز جماعت مدارس، شناساندن دانش آموزان و معلمان شهید به دانش آموزان، جلب مشارکت اولیا دانش آموزان و آغاز رتبه بندی معلمان از اول مهر 94 از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل اموزش و پرورش استان در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه 70 نفر از مدیران مدارس استان به همراه سه تن از مدیران آموزش پرورش شهرستان ها حضور داشتند.

تشکیل کارگروه های تخصصی با هدف کاهش فاصله صف تا ستاد از دیگر برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا