اخبار
کد خبر : 609 ۱۳۹۴/۰۶/۲۳   

طرح کنترل الکترونیکی بدون حضور فیزیکی پلیس اجرا شود

*67 نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی وجود دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح کنترل الکترونیکی بدون حضور فیزیکی پلیس ضروری است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت عصر امروز در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان، با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیونی ویژه جهت برآورد هزینه های نصب  دوربین های ثبت تخلف سرعت و تجهیزات کنترل الکترونیکی در جاده های استان اظهار کرد: برای کاهش تصادفات و تلفات انسانی در جاده ها و ارتقای فرهنگ رانندگی تنها و صرفا اقدامات عمرانی جاده ای و نصب علائم و تابلوهای راهنما کافی نیست بلکه در این میان، اجرای طرح کنترل الکترونیکی که بدون حضور فیزیکی پلیس انجام می گیرد، می تواند نتایج و دستاوردهای بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد، چرا که این طرح هم آموزش، هم فرهنگ سازی و هم تمرین خود کنترلی در میان رانندگان است.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات باید با مدیریت بدون پول موثرترین راه و دقیق ترین اقدامات را انجام دهیم تا در کنار کنترل جاده ها، نجات جان شهروندان از طریق ایمن سازی فیزیکی جاده ها اتفاق بیفتد.

سعادت، ضرورت تشکیل کمیسیون بررسی علل وقوع تصادفات منجر به فوت در استان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: به لحاظ شرعی و انسانی نیز ما و تمام دستگاه های ذیربط تکلیف داریم که مانع از کشته شدن انسان ها در تصادفات جاده ای شویم و لازم است تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار گیریم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به فرهنگ رانندگی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ رانندگی در استان ما، آن طور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا نکرده و ضرورت دارد در راستای اصلاح و ارتقای این فرهنگ اقدامات لازم را انجام دهیم.

سعادت، ادامه داد: زمانی که ابزارها، تکنولوژی و امکانات مدرن وارد یک جامعه می شود، باید فرهنگ استفاده از آن نیز در آن جامعه وجود داشته باشد تا شاهد آثار مخرب و تبعات منفی ناشی از استفاده ناصحیح از این امکانات نباشیم.

رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گزارشی در خصوص تصادفات نیمه نخست سال 94 در استان ارائه کرد.

عباس فرمانی در این ارتباط اظهار کرد: آمار فوت شدگان تصادفات در سال 93 در پنج ماهه اول سال، 200 نفر بود که این رقم در 5 ماهه سال 94، 188 نفر بوده است و شش درصد کاهش را نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: سه هزار تصادف شامل سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در سال جاری در جاده های استان رخ داده است.

فرمانی افزود: 97 درصد تصادفات رخ داده در استان توسط مردان اتفاق افتاده و مابقی توسط بانوان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین میزان تصادفات در استان به ثبت رسیده است.

فرمانی گفت: سواری ها، وانت ها و موتورسیکلت ها بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده و ساعت پیک تصادف ها در استان نیز بین ساعت 16 تا 22 بوده است.

وی گفت: از کل فوت های ثبت شده بر اثر تصادف 49 درصد در محل حادثه، پنج درصد در حین انتقال به بیمارستان و بقیه در بیمارستان بوده است.

فرمانی اظهار کرد: در استان 12 نقطه حادثه خیز داریم که از این تعداد چهار نقطه ایمن سازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بررسی ها بیانگر وجود 67 نقطه حادثه خیز در استان است که نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی آنها هستیم.

خلیل محبت خواه گفت: مشکل اینجاست که در جاده های بزرگ چهار بانده در استان نیز که سالم و بدون نقص هستند، شاهد تصادف هایی هستیم که بیانگر نبود فرهنگ مناسب رانندگی در استان است.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا