اخبار
کد خبر : 6079 ۱۳۹۷/۰۳/۲۲   ۲۱:۱۳:۳۵

براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی؛
هواشناسی آذربایجان غربی درباره سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد

 

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی بیانگر تشدید بارش های رگباری همراه با رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ طی امروز سه شنبه است و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نواحی شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش نای قلم، مهدی صابری در گفتگویی افزود: مردم اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و دامداری را انجام دهند.

وی با اشاره به بارندگی 24 ساعت گذشته در شهرها و ایستگاه های هواشناسی استان ادامه داد: بارندگی 24 ساعت گذشته در شهرها و ایستگاه های هواشناسی استان در ارومیه 0.1، سلماس11.6، ماکو 3.4، چایپاره 1.2، پلدشت 1.6، خوی 1.4، چالدران 0.2، انزل 0.2، باری 3.3، شوط 0.5میلی متر بوده است.

صابری اضافه کرد: گزارش های رسیده بیانگر آغاز بارش رگبار و رعد و برق در شمال استان است و بارش ها از بعد از ظهر امروز تشدید می شود.

آذربایجان غربی دارای سالانه 350 تا 450 میلیمتر بارش است اما بارندگی های بهاره که اغلب با رگبار، تگرگ و وزش باد همراه است موجب متضرر شدن کشاورزان می شود.

این استان دارای 800 هزار هکتار زمین زراعی است و پیش بینی های هواشناسی نقش مهمی در برنامه ریزی برای این بخش دارد.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا