اخبار
کد خبر : 6073 ۱۳۹۷/۰۳/۲۱   ۲۲:۰۵:۱۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد
افزایش 19 درصدی بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش 19 درصدی بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و افزایش  26 درصدی بارندگی های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دریاچه ارومیه در زمان حاضر 2 میلیارد مترمکعب آب دارد.

وی افزود: مساحت فعلی آبی دریاچه ارومیه دو هزار و 400 کیلومتر مربع معادل 40 درصد مساحت کل دریاچه، است.

آراسته تراز فعلی آب دریاچه را 1270.84 اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته و وضعیت دریاچه ارومیه به مرحله تثبیت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه تبخیر آب این دریاچه از هفته جاری آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد شاهد کاهش آب دریاچه نباشیم و دریاچه به وضعیت سال 93 برنگردد.

آراسته اضافه کرد: بارندگی های حوضه دریاچه ارومیه در سال آبی جاری به بیش از 400 میلی متر رسیده است.

وی در خصوص تامین حق آبه دریاچه ارومیه نیز گفت: امسال 310 میلیون مترمکعب از حق آبه دریاچه ارومیه از سدهای حوزه آبریز به سمت دریاچه رهاسازی شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، با سازمان آب منطقه ای در زمینه رهاسازی آب مشکلی وجود ندارد و فقط رهاسازی ها باید در مصب رودخانه ها باشد تا هدر رفت آب در مسیر کاهش یابد، ضمن اینکه طبق تفاهم نامه ستاد احیا با وزارت نیرو در صورت سرریز شدن سدها و وجود آب مازاد در پشت سدها اقدامات لازم جهت رهاسازی صورت می گیرد.

وی با اشاره به نقش خاکریز دریاچه ارومیه در خشک شدن آن نیز گفت: بررسی  اثرات جاده میانگذر بر اکوسیستم دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای اصلاحی از طرح‌های مطالعاتی مصوب ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه از سوی محققان دانشگاه تبریز انجام شد.

آراسته اظهار داشت: با مشارکت وزارت راه آبگذرهایی به منظور تبادل و جریان آب در 2 ضلع شمالی و جنوبی میانگذر دریاچه ارومیه ایجاد می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا