اخبار
کد خبر : 607 ۱۳۹۴/۰۶/۲۳   

سرمايه‌گذاران اروپايي در جشنواره انگور اروميه حضور مي‌يابند

*جشنواره انگور امسال به صورت فراملي برگزار مي‌شود

معاون خدمات شهري اروميه گفت: سرمايه‌گذاران اروپايي در سومين جشنواره انگور اروميه حضور مي‌يابند.

به گزارش ناي قلم، مهرداد سلامتي امروز در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه جشنواره انگور امسال به صورت فراملي برگزار مي‌شود،  اظهار كرد: در این جشنواره 50 سرمایه دار ارومیه ای مقیم هفت کشور اروپایی از جمله فرانسه، نروژ، بلژیک، دانمارک و ... برای امکان سنجی نحوه سرمایه گذاری حضور مي‌يابند.

وي با بيان اينكه مطرح شدن ارومیه به عنوان برند انگور و شهر انگور منطقه میان کشورهای خارجی در اقتصاد مردم منطقه و کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: 15 شهردار اقلیم کردستان، 9 مهمان ویژه از کشورهای اروپایی، یک سرمایه دار بزرگ فرانسوی با اصالت ارومیه ای و مهماناني از ترابزون و ارزروم ترکیه، اقلیم کردستان عراق، جمهوری نخجوان، گنجه باکو برای ورود به صنعت توریسم انگور حاضر می‌شوند.

سلامتي معرفی توانمندی‌ها، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، شناساندن انواع گونه‌های انگور آذربایجان غربی و نشان دادن نقش انگور در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری و صنعت و کار آفرینی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وي با بيان اينكه میزبانان اصلی این مراسم که آیین و فولکلور آذربایجانی را احیا می‌کنند با لباس آذری در این جشنواره حاضر خواهند شد، تصريح كرد: مجوزهای لازم در مورد برگزاری همه برنامه های جشنواره انگور اخذ شده و مشکلی در برگزاری موسیقی و سنت‌های ارومیه در این جشنواره وجود ندارد.

معاون خدمات شهري اروميه اظهار کرد: کمیته‌ها و کارگروه های ویژه جشنواره از چند ماه گذشته تشکیل و اقدامات لازم برای آماده سازی مکان برگزاری جشنواره انجام شده است.

سلامتي برنامه مراحل توليد شيره انگور، پخت رب، توليد عرق بادرشبو، روش توليد كشمش محلي به نام سبزه و نحوه خشكاندن آن، برگزاري جشنواره بدون نايلكس، برگزاري تئاتر خياباني به زبان تركي را از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي جشنواره انگور عنوان كرد.

سلامتي ابراز امیدواری کرد با برپایی این جشنواره شاهد استقبال هم‌وطنان استان‌های مختلف کشورمان و نیز مهمانان خارجی بوده و گامی مهم در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری و معرفی قابلیت‌های بالقوه این شهر به سراسر دنیا باشیم.

شهرستان اروميه ۲۴ تا ۲۸ شهریورماه جاری میزبان سومین جشنواره انگور خواهد بود، اين جشنواره در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا