اخبار
کد خبر : 6056 ۱۳۹۷/۰۳/۱۶   ۱۸:۳۶:۵۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:
۲۶۵۰ مداح آذربایجان غربی در سامانه ی طوبی ثبت نام کردند

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از ثبت اطلاعات دو هزار و ۶۵۰ مداح استان در سامانه ی طوبی خبر داد.

 به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، در گفتگویی اظهار داشت: تاکنون نزدیک به چهار هزار مداح در سطح استان توسط این اداره ی کل شناسایی و اطلاعات دو هزار و ۶۵۰ نفر از آنها در سامانه ی طوبی ثبت شده است.

وی ادامه داد: مداحان به سه دسته درجه ی یک، درجه ی ۲ و درجه ی سه تقسیم می شوند، ذاکران نیز مداحانی هستند که در سطح استان برنامه اجرا می‌کنند و از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردارند، ستایشگران هم مداحان مسلط به شمار می روند که علاوه بر داشتن سوابق بالا نسبت به تدریس مداحی و شاگردپروری اقدام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۵۶۰ نفر از این مداحان نیز تا زمان حاضر تعیین سطح شده اند و دارای سطوح یک تا سه هستند.

وی به نحوه ی گزینش و معرفی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مداحی پس از ثبت نام و گذراندن آزمون های کتبی و شفاهی در صورتی که نمره ی بالای ۶۰ را کسب کنند، به‌ عنوان مداح معرفی شده و در صورتی که نمره ی آنان از ۶۰ پایین تر باشد به کمیته ی آموزشی معرفی می شوند.

داداش زاده افزود: حدود 1.5 سال است که مداحان بدون کارت در مساجد و سایر اماکن استان حضور نمی یابند و خود مردم نیز در مجالس و مساجد مداح بدون کارت را قبول نمی کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا