Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6046 ۱۳۹۷/۰۳/۱۴   ۲۱:۱۶:۴۵

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:
شبکه تصادفات ساختگی در آذربایجان غربی متلاشی شد

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: متهمان سه پرونده مهم پزشک قلابی، باند خانوادگی تصادفات ساختگی و باند سارقان فرش‌های ارومیه‌ای به دام نیروهای پلیس افتادند.

به گزارش نای قلم، ناصر اصلانی در نشست خبری اظهار کرد: نیروی انتظامی در سه ماهه سال جاری پیگیری سه پرونده مهم استان در ارتباط با پزشک قلابی، باند سارقان حرفه‌ای فرش‌های ارومیه‌ای و باند طراح تصادفات ساختگی را در دستور کار خود داشت که در نهایت موفق به دستگیری همه متهمان سه پرونده مذکور شد.

وی با اشاره به جزئیات پرونده سارقان حرفه‌ای ادامه داد: پس از آنکه اخباری مبنی بر وقوع سرقت های سریالی در ارومیه و شهرستان‌های جنوب استان از جمله نقده و مهاباد و در شمال استان در شهرستان خوی به دست کارآگاهان نیروی انتطامی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ رسید تلاش‌ها برای رسیدگی به این پرونده‌ها آغاز شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مرکز تحقیقات نیروی انتظامی تحقیقات گسترده و ویژه‌ای با توجه به اسناد به دست آمده از این سرقت‌ها صورت گرفت گفت: با استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که این سارقان از متهمان با سابقه کیفری هستند به گونه‌ای که یکی از این متهمان سابقه ۶ فقره محکومیت در پرونده خود داشته است.

وی با بیان اینکه سرانجام سه نفر از این باند سارقان دستگیر شد، عنوان کرد: در بازجویی‌های انجام شده از این سارقان، متهمان به ۳۱ فقره سرقت در آذربایجان‌غربی اعتراف کردند که ۲۱ فقره آن تنها در ارومیه صورت گرفته و ۱۰ فقره دیگر نیز مربوط به شهرستان‌های خوی، نقده و مهاباد بوده است.

فرش‌های سرقتی ارومیه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شدند

اصلانی با اشاره به اینکه پس از دستگیری با حضور متهمان صحنه سرقت‌ها بار دیگر بازسازی شد، تصریح کرد: دو مالخر هم در این پرونده شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه به ارزش پنج میلیارد ریال از این سارقان کشف شد که در بین آنها همچنین یک خودروی سرقتی وجود داشت که سارقان با تعویض پلاک آن با پلاک‌های سرقتی اقدام به دزدی می‌کردند تا در صورت شناسایی خودرو به دام نیفتند.

وی با بیان اینکه در میان اموال مسروقه مکشوفه ۱۸ تخته فرش به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد، خاطرنشان کرد: موضوع سرقت این فرش‌ها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده بود که با تلاش نیروهای انتظامی تعدادی از این فرش‌ها در ارومیه و تعدادی نیز در یکی از شهرستان‌های استان تهران کشف شدند.

درآمد بیش از ۳ میلیارد ریالی پزشک قلابی از بیماران

این مقام عالی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به پرونده ‌مربوط به پزشک قلابی تصریح کرد: در این رابطه یکی از شهروندان با حضور در یکی از کلانتری‌های سطح شهر از دریافت مبلغ هنگفت توسط پزشک انرژی‌درمانی و هیپنوتیزم خبر داد که با این وجود نه تنها بهبودی در حال وی پیدا نشده بلکه وضعیت روحی وی نیز وخیم‌تر شده است و از نیروی انتظامی درخواست رسیدگی به این پرونده را خواستار شد.

وی با بیان اینکه در راستای همین پرونده با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که این پزشک مجوز طبابت از مرکز بهداشت و درمان استان نداشته است، ابراز داشت: بنابراین با اخذ حکم قضایی مطب وی بازرسی و دکتر قلابی هم دستگیر شد و تاکنون ۴۴ شاکی برای پرداخت مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال از این پزشک شکایت کردند و مردم توجه داشته باشند به هیچ وجه برای درمان به پزشکان بدون پروانه طبابت مراجعه نکنند.

اصلانی با بیان اینکه در یکی از پرونده های مهم تعدادی از افراد به صورت گروهی و با همکاری ۴۹ نفر از اعضای خانواده خود اقدام به ایجاد تصادفات ساختگی می‌کردند، عنوان کرد: شگرد این باند این بود که با حضور در محورهای برون شهری شهرهای جنوبی استان با تهیه یک دستگاه خودروی مدل پایین با ایجاد یک تصادف ساختگی و ایحاد خراش بر روی صورت خود و ضرب و شتم‌های ساختگی از بیمه ها پول‌های کلان دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه کار باند سازنده این نوع تصادفات ساختگی از سال ۱۳۹۰ در آذربایجان‌غربی آغاز شده بود، افزود: این باند در طول این مدت ۴۹ مورد تصادف ساختگی طراحی کرده که در نتیجه آن ۳۰ میلیارد ریال از بیمه خسارت دریافت کرده بودند و در آخرین مورد در حال دریافت یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بیمه خسارت بودند که با هوشیاری نیروهای انتظامی به دام افتادند.

بیمه‌ها قربانی اصلی پرونده تصادفات ساختگی

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تعدادی از متهمان باند هفت نفره این پرونده خود از افراد سابقه‌دار بودند و در سابقه یکی از متهمان حتی سابقه اسیدپاشی نیز به چشم می‌خورد، اظهار کرد: شاکیان این پرونده بیمه‌ها بوده و ۶۹ نفر در تصادفات ساختگی این افراد قربانی این باند قرار گرفته بودند و با بررسی‌های صورت گرفته تاکنون همکاری هیچ یک از کارکنان بیمه‌ها ثابت نشده بلکه خود بیمه‌ها هم به صورت ناخداگاه در دام این باند افتاده و با دستور مراجع قضایی حساب مالی و بانکی این افراد مسدود شده است و منابع مالی آن در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا