اخبار
کد خبر : 6021 ۱۳۹۷/۰۳/۰۶   ۲۱:۳۳:۲۱

سازمان هواشناسی اعلام کردY
سه‌شنبه باران می‌آید/ مردم آذربایجان غربی نکات ایمنی لازم را رعایت کنند

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد روز سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی از مناطق کشور شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها خواهیم بود.

به گزارش نای قلم، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در برخی مناطق کشور پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: روز سه شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و دامنه های شمالی البرز در استان مازندران شاهد این وضعیت خواهند بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه همین پیش‌بینی را برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، قزوین و البرز داریم.

وظیفه توصیه کرد جهت کاهش خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

احتمال وقوع دوباره سیلاب در آذربایجان غربی

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی هم از تشدید بارش ها از روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان خبر داد.

یاسر اشتاد با بیان اینکه بر اساس نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی جدیدی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آسمان استان را فرا خواهد گرفت تصریح کرد: با توجه شدت بارش ها امکان وقوع سیلاب در مناطق مستعد و به ویژه مناطق جنوبی استان و بستر رودخانه ها وجود دارد لذا مردم استان برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی نکات ایمنی لازم را در ایام پیشرو رعایت کنند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته ماکو با 16 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را در بین شهرستان های استان داشته است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص کمینه و بیشینه دمای ارومیه در 24 ساعت گذشته خاطرنشان کرد: دمای هوای ارومیه در 24 ساعت گذشته در گرمترین ساعات 25  درجه و در سردترین ساعات 9 درجه بالای صفر بوده است. در 24 ساعت گذشته پلدشت با دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین و چالدران با دمای 7 درجه بالای صفرخنکترین شهرستانهای استان بوده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا